Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och funderar vad jag ska hitta på idag.
Det blåser och regnar så är inte jättesugen på en promenad,
Jag är så fet så vinden får bra tag.
Hämta ved ska jag göra och kanske börja packa undan skrivbordet och bokhyllan
 
Tillbaka från IKEA med tavelbelysning och golvskydd (en sådan där stor plastbit som man lägger under kontorsstolar för att skydda mattan). Kan säga att det var SPÄNNANDE att ta sig till bilen med ett styck stort plastsegel a la 120 x 100 cm i denna blåst. Jag hade förutsett att det kunde bli lite knepigt, men väl inte riktigt förstått precis HUR obehagligt det skulle kännas att försöka transportera denna sak sak till bilen i kastvindarna. Ett tag trodde jag a) att jag skulle blåsa omkull eller b) att jag skulle bli tvungen att släppa taget om "seglet" och låta det fara iväg...... Jag bar ju dessutom på en låda med tavelbelysning, så det var lite krisigt där ett tag :nailbiting::eek: !

Men nu sitter jag här i soffan i hemmets lugna vrå med ett glas vin och en bit delikat spenatpaj. Jag överlevde stormen Dennis...... :D .....so far i alla fall.......
 
Städade det kar som var katastrof igår. Nu är det full fart på corys
Bor ett tjog av C aeneus albinos där
20200215_155611.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 113
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp