Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag fått magkatarr. Jag är typ döende, har fruktansvärt ont i magen och har kräkts flera gånger. Något man kan göra för att lindra det akut?

Hjälp. :arghh:

När jag inte haft medicin hemma brukar jag se till att få i mig banan och blandar bakpulver i vatten och dricker.
Ev testar jag i desperation kamomillte etc också.

Och så givetvis då undvika få i mig sura saker, socker och starka kryddor.

Känner med dig! Tyvärr är det iaf för mig inget mer än medicin som verkligen hjälper när det är så illa.
Att äta banan och bikarbonat lindrar ju bara en liten del.
 
Tittar på en serie jag hittade på Netflix (Flickorna i växeln), är sugen på nåt men har inget i godisväg hemma och njuter av en lugn kväll.
 
Tänk att bibban räckte till idag också! Dock utan sugrör. Mamma tyckte det lät opraktiskt och föreslog att lägga sig direkt under tappen i stället. Men jag nöjde mig med glas ;)
 
Enda fördelen med ösregn är att vovvi inte vill snusa runt i tre år vid kvällsutsläppet. Ikväll trodde hon jag ropade på henne för att komma och mysa i soffan. Överlycklig hund kom rusande och insåg att inte bara skulle det inte gosas. Hon skulle ut också. I REGNET! 🐶💩🎻
 
I dag spenderade jag tid hos ett par gamla vänner, tiden står stilla där, inget händer, nedre badrummet håller på att renoveras som alltid de senaste åren (12) duschkabinen står kvar i vardagsrummet. Erbjöd min hjälp men de skulle klara sig själva, nå väl. det blir nog bra en dag för dem.
 
När jag inte haft medicin hemma brukar jag se till att få i mig banan och blandar bakpulver i vatten och dricker.
Ev testar jag i desperation kamomillte etc också.

Och så givetvis då undvika få i mig sura saker, socker och starka kryddor.

Känner med dig! Tyvärr är det iaf för mig inget mer än medicin som verkligen hjälper när det är så illa.
Att äta banan och bikarbonat lindrar ju bara en liten del.
Tack :heart tyvärr kan nog diagnosen ha blivit ändrad till magsjuka/matförgiftning. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 112
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp