Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste nog boka ett besök hos gynekologen så fort den här mensen är över :cautious: har aldrig gått på koll (:o:angel:) och mensen har varit lite lustig med mellanblödningar de senaste par månaderna, lika bra att göra ett besök då!
Men tänker säga till om att de får ta någon som är extra försiktig, är nervös och privat av mig :cautious:
Enligt min erfarenhet är manliga gyn oftast försiktigare och mer informativa än kvinnliga. Män vet ju inte hur det känns för oss så de "tar inte i" eller hur man ska säga.
 
Enligt min erfarenhet är manliga gyn oftast försiktigare och mer informativa än kvinnliga. Män vet ju inte hur det känns för oss så de "tar inte i" eller hur man ska säga.
Jag har också fått det intrycket, har iofs bara träffat en kvinnlig (katastrofal, jag stoppade henne innan hon hann röra mig) och en manlig (lugn gammal gubbe som var jätteförsiktig).
Har även hört av andra kvinnor att manliga gyn är försiktigare.
 
Enligt min erfarenhet är manliga gyn oftast försiktigare och mer informativa än kvinnliga. Män vet ju inte hur det känns för oss så de "tar inte i" eller hur man ska säga.
Ugh, jag som är lite ovillig mot "intimitet" (ni förstår) med just manligt kön. Men jag får be gynmottagningen om en som är försiktig och bortse från kön så får jag förhoppningsvis den bästa personen för mig.

Men "lustigt" att det är så, det borde ju lika gärna kunna vara tvärtom - att kvinnor är försiktiga pga de vet hur det känns O_o:cautious:
 
Så många gynekologmottagningar att välja på! :crazy: Jag vill bara ha en av de större som har olika personal att välja på :arghh::cautious:
 
Eller kan jag välja en barnmorskemottagning istället? 🤔

Har du inte kollat upp dig tidigare hade jag tagit en gynmottagning. Behövs det recept eller fördjupad utredning har de mer verktyg än en BM.

Personligen har jag avskytt nästan varenda BM jag varit till pga att jag är inte intresserad av att få avkommor vilket jag varit extremt tydlig med... och att jag ändå tänker ligga runt, dvs ge mig mina sabla p-piller (det var under studenttiden). De har varit en aning förfasade. Min nuvarande BM älskar jag, hon är skitfrän :D
 
Bara för att jag skrev om psykisk hälsa och min mage tidigare i tråden så slog det tillbaka på mig :crazy: jag kollade upp min medicin (tok försent) och såg att jag behövde förnya receptet, och hörde av mig till min läkare.
Bara det ... hon har gått i pension :eek::banghead:

(Jag vidhåller starkt att alla system med kunder/patienter skulle behöva något automatsystem som informerar alla kunder/patienter när deras läkare/etc har slutat eller gått i pension. Så att folk inte fan blir helt ställda när de behöver kontakta personen :banghead::banghead::rage: Det har hänt samma grej med AF för min del :meh:)

Så nu har jag medicin för typ två dagar och än ingen ny tid med ny läkare.
Åh herregud vilken mardröm det vore. Hela kliniker och mottagningar skulle bli nerringda av patienter som frågar 1.) Varför är läkaren inte kvar och några som på riktigt inte accepterar att läkaren gått i pension eller bytt arbetsplats. 2.) Patienter som undrar vilken deras nya läkare är och om denne är bra. Har denne utländskt namn blir det gnäll om det.
 
Åh herregud vilken mardröm det vore. Hela kliniker och mottagningar skulle bli nerringda av patienter som frågar 1.) Varför är läkaren inte kvar och några som på riktigt inte accepterar att läkaren gått i pension eller bytt arbetsplats. 2.) Patienter som undrar vilken deras nya läkare är och om denne är bra. Har denne utländskt namn blir det gnäll om det.
Då är det bättre att de upptäcker det senare själva och de droppar in istället? 🤔
 
Vadå droppar in? De ser det på kallelsen eller upptäcker det när de väl kommer till vårdinrättningen. Vad ska patienten göra med infon om att läkaren gått i pension tänker du?
Ja om man behöver förnya recept tex. När det hänt mig att läkaren slutat el så. Då vill den nya läkaren ha nya tester m.m. innan de skriver ut medicin. Vilket är helt galet för jag behöver min medicin och kan inte stå utan den. Inte alltid man upptäcker en månad före att receptet är slut.
 
Simmat. Tyvärr motströms och motvind i bassängen idag. Det gick tungt. Orkade inte mer än 700.

Sedan var jag hungrig. Ville äta MYCKET så jag handlade ingredienser till en bönsallad. Nu har jag klämt två portioner och undrar oroligt om min mage kommer att hata mig :D

Nåväl. Proppmätt är inget dåligt tillstånd.
 
Ja om man behöver förnya recept tex. När det hänt mig att läkaren slutat el så. Då vill den nya läkaren ha nya tester m.m. innan de skriver ut medicin. Vilket är helt galet för jag behöver min medicin och kan inte stå utan den. Inte alltid man upptäcker en månad före att receptet är slut.
Rent krasst: Det är inte sjukvårdens ansvar att se till att du kommer ihåg att förnya dina recept.

Vi hade 14500 patienter inskrivna. Varje läkare hade alltså MASSOR av patienter. Man kan inte skicka uT brev till 3000 patienter när någon läkare slutat, det är liksom inte realistiskt.
 
Avlivade våran halta tupp i lördags, idag blev han serverad i form av coq au vin. Smakade bättre än förväntat och jag är väldigt glad att jag klarade av att äta honom, jag har inte varit det tidigare. Jag har ätit kompisars hästar och sådär, men jag är lite stolt över att det gick bra att äta våran fina tupp Ernst också! Riktigt närproducerat! :d den här gången blev det vitt vin, nästa gång så provar vi rött!
IMG_20200121_182516_208.webp
 
Avlivade våran halta tupp i lördags, idag blev han serverad i form av coq au vin. Smakade bättre än förväntat och jag är väldigt glad att jag klarade av att äta honom, jag har inte varit det tidigare. Jag har ätit kompisars hästar och sådär, men jag är lite stolt över att det gick bra att äta våran fina tupp Ernst också! Riktigt närproducerat! :d den här gången blev det vitt vin, nästa gång så provar vi rött!
Visa bifogad fil 44348
Men oj.. Är väl bra, men ändå oj. Måste kännas konstigt med egna djur.
Men ja, jag äter ju inga lik så jag kan inte förstå alls. 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp