Vilken av Guillou böckerna är det? Jag är Guillou-periodare och drabbas med ojämna mellanrum av ett behov av att läsa hans böcker. Ibland är han skitkul
Eller hur! Jag har börjat bli ett riktigt Guillou-fan. ”Fienden inom oss” är det jag läser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken av Guillou böckerna är det? Jag är Guillou-periodare och drabbas med ojämna mellanrum av ett behov av att läsa hans böcker. Ibland är han skitkul
Och gör han det så finns det bara en sak kvar: DUMPA!Jag tror inte att han misstycker, precis..
Den har jag tidigare hoppat över eftersom jag hade en lång period då jag var riktigt trött på allt vad terrorism hette på fritiden. Nu är jag inom ett helt annat fält och läser Guillou för att slippa skriva på mitt artikelmanusEller hur! Jag har börjat bli ett riktigt Guillou-fan. ”Fienden inom oss” är det jag läser.
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.
Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.
Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060
Jösses! Vilken tur att det gick bra......Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.
Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060
Sitter hemma under två filtar och dricker te.Men jösses. Skönt du är hemma nu. Hoppas du sitter under en filt med ngt varmt och sött att dricka/äta. Cyber-kramar härifrån.
För mig i alla fall, värre med V70 som körde i hålet efter mig... i och för sig bara materiella skador och lite chockad (liksom mig), såg i bakspegeln när han körde i hålet, pratade då med kommunen i telefon.Jösses! Vilken tur att det gick bra......
Fy sjutton! Tack och lov att det gick bra för dig! De där hålen är inte att leka med, förra året var det ett där man såg ledning/armering i hålet precis på värsta pendlar sträckan. Det tog drygt en vecka innan de lagade.Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Visa bifogad fil 44060
Den har jag tidigare hoppat över eftersom jag hade en lång period då jag var riktigt trött på allt vad terrorism hette på fritiden. Nu är jag inom ett helt annat fält och läser Guillou för att slippa skriva på mitt artikelmanus
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Visa bifogad fil 44060
Ja, verkligen. Kommunen kom snabbt på plats i alla fall, men tyvärr han en personbil köra ner i det. Vet inte hur det gick senare.Fy sjutton! Tack och lov att det gick bra för dig! De där hålen är inte att leka med, förra året var det ett där man såg ledning/armering i hålet precis på värsta pendlar sträckan. Det tog drygt en vecka innan de lagade.
Lite obehagligt var det. Fick hela händelsen på dashcammen:Hjälp så obehagligt, och skönt att du verkar ha rett upp situationen! Det är riktigt farliga grejer det där med slukhål.
Min personliga erfarenhet är att ha galopperat i nerförsbacke på en grusväg och sedan från ingenstans gå i backen med full kraft och huvudet före. Hjälmen blev sönderskrapad och byttes givetvis och hästen skrapade mulen, men annars gick vi båda därifrån helskinnade. Men det är fortfarande ett så obehagligt minne - med tankarna på hur illa det kunde ha slutat för både mig och hästen som trampade ner där marken öppnade sig - så ännu efter flera år är det något som jag bara pallar tänka på mycket flyktigt.
Lite obehagligt var det. Fick hela händelsen på dashcammen:
Nu blir jag nyfiken på hur du hade tänkt att jag låter?Nej, men så ska inte du låta! Jag vet inte vad jag tänkt mig. Men det där blev fel.
Läskigt med väghålet och tur att det inte var värre!