Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Löjromens magiska egenskaper!Alltså jag har lyckats bota mig själv från högt blodtryck men vet ej hur
Fått uppdrag att ta trycket nu tre ggr per dag och nu var det 112/67. Pulsen är lägre än vanligt också. Är jag månne ett medicinsk mirakel?
Bara att gilla lägetAlltså jag har lyckats bota mig själv från högt blodtryck men vet ej hur
Fått uppdrag att ta trycket nu tre ggr per dag och nu var det 112/67. Pulsen är lägre än vanligt också. Är jag månne ett medicinsk mirakel?
Har du satt den upp och ner kanskeAlltså jag har lyckats bota mig själv från högt blodtryck men vet ej hur
Har isen släppt där än? Låter kallt.
Ett nytt medicinskt genombrott @tornblommaLöjromens magiska egenskaper!
Problemet är att personer med synnedsättning generellt inte anses tillhöra personkrets LSS. Då kan en inte få LSS-insatser. Personkretsbedömningen för LSS blir allt snävare tolkat. Jag har tex varit med om att personer med Downs syndrom inte heller anses tillhöra personkrets LSS.
Som du säger, du ska aldrig avstå från att söka insatser. Om du vill påverka är det nog lättast att göra det via en intresseorganisation, men du kan absolut också själv skriva tex insändare i tidningar, använda SoMe som plattform eller liknande.
Hur i hela friden då? Var personen helt självständig med jobb?
@Enya sök och förklara, var du haft insatser innan?
Bara att gilla läget
Så skönt ändå
Nej alltså personen hade tidigare haft LSS-insatser men nu när hen skulle ansöka om en annan insats så menade handläggaren att personen inte tillhörde personkrets LSS. För att beviljas LSS-insats så har man ju bedömts ingå i personkretsen (i detta fall personkrets 1 ) och eftersom varaktighet är ett kriterium för att göra det så är det ju ngt av ett mysterium. Det är ju inte heller mig veterligen supervanligt att man vaknar en dag och inser att ens Downs syndrom mirakulöst försvunnit tänker jag.
Låter ju värt att överklaga.
Har shoppat färgglada kavajer. Nu är det köpstopp, förutom för sånt till min outfit till (två vänners) bröllop i början av sommaren!