Ska till mamma senare idag
Kom också precis på att det faktiskt är påsklov nu, härligt! Inga vanliga lektioner eller liknande. Dock kommer tiden gå åt att plugga ändå (idrott, har verkligen inte orkat samtidigt som det andra) och att ta ikapp det jag inte orkat göra den här veckan. Det handlar mest om att skriva rent saker men har även några mattetal som behöver lösas. Närmare bestämt 12 st
Men jag kan inte sova och skulle vilja sätta mig med matten igen, känner att jag behöver göra något. Men pappas tjej (aka min bonusmamma) har bestämt att från och med nu ska alla ligga i sina sängar efter kl 21 och om vi inte lägger bort mobiler/skärmar då så kommer hon och tar dem
Stör mig helt orimligt på det! Hon är inte min mamma och jag stör inte henne. Stör hon sig på vetskapen om att jag är vaken senare än henne, känner jag faktiskt att det är hennes problem. Jag orkar inte. Tycker att hon får nöja sig någon gång, hur mycket regler ska vi ha? Alltså, jag är autistisk, det var inte direkt djungelns lag här innan.
Jag blir bara så irriterad. Hon ska inte bestämma att jag ska ligga i min säng efter 21 och då är det slut på mobiltittandet. Jag vet att skärmar stör sömnen för många, våga inte ens påpeka inte det tack! Hon får helt enkelt lita på att här vet faktiskt jag bäst om vad som fungerar för mig. Jag har mina kvällsrutiner och jag kan inte somna innan allt det är gjort. De kvällar hon tagit min mobil osv (ja... hon har gjort det helt utan pappas tillåtelse) har det slutat i bråk och att jag varit jättearg på allt och alla och då har hon sagt åt mig att skärpa mig och bete mig som en 16 åring. För jag stör hennes sömn
Att hon stör min sömn genom att ta ifrån mig mina rutiner, bekommer henne inte ens.
Och ja, jag vet att hon är vuxen i huset osv. Men att klampa in i en familj med två barn med olika funktionsnedsättningar där känslighet för förändring ingår i funktionsnedsättningarna, och börja styra och ställa och ändra regler etc är liksom inte ett jättesmart drag. Speciellt inte om man vill komma på plus-sidan hos barnen. Nu är det ju liksom så att både jag och min bror ogillar henne och inte alls vill sammarbeta med henne. Bara för att hon är vuxen, så är det inte hennes ansvar att uppfostra mig och min bror. Det är våra föräldrars ansvar. Vi var liksom 16 och 12 när hon kom in i våra liv, vi visste inte om henne tidigare... allt är fortfarande väldigt nytt liksom.
Förra veckan när jag kom, hade hon spontant hängt upp femtioelva tavlor i hela lägenheten. KAOS! Alltså, vi hade inte en enda tavla tidigare, bara en spegel. Annars vita väggar. En kalender hängde på en vägg iofs. Anledning: minska synintrycken i hemmet. Ofta är både jag och min bror helt utmattade av för mycket intryck när vi kommer hem efter en dag, så vi har undvikit att ha saker hängandes på väggarna för att inte ge fler intryck. Men nej, nu hänger det femtioelva små pluttiga tavlor och saker I HELA LÄGENHETEN. Perfekt!
Ursäkta allt mitt negativt babbel om min bonusmamma... känner bara att jag måste få vräka ur mig allt lite då och då