Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan som alltid vid den här tiden på dagen. Hundarna är så oerhört mysiga... Jag hade en naiv tanke igår om att gå till jobbet direkt efter frukost så att hundarna får långpromenad innan vi vaknar, så kan jag kanske hinna fika lite där innan det är dags att sätta igång osv. Men alltså. Det regnar, soffan är mjuk och skön och hundarna ligger perfekt bredvid mig för att få kramar. Jag lämnar INTE soffan en minut tidigare än nödvändigt idag :p Kanske istället skriver lite på några texter jag behöver få klart i nästa vecka.
 
Tittar på Frozen Planet II och orcas jagar sälar som påminner mig om Megara och björnar dödar bisonkalvar och de kalvar som överlever attacken dör långsamt i snön eftersom hjorden övergett dem medan de råmar efter mamma. Vet inte om jag fixar det ikväll.

Fast Pallaskatten är otroligt söt och charmig.

Alltså, jag läste Frozen II (dvs frost 2) och blev lite fundersam över hur mycket våld de lagt in i en barnfilm 😂 men man vet ju aldrig, se på Bambi, Björnbröder och Lejonkungen 🙈
 
Om en stund ska vi till stallet. I övrigt idag ska jag till gymmet, ta en PW, tvätta och kolla på EM.
Imorgon börjar dottern skolan igen. Dock har hon tandläkarbesök på morgonen så hon missar förmiddagen :meh:
 
Känner mig SÅ nöjd med insidan på ytterdörren nu :) ! Den behövde tre strykningar, men nu är den SNYGG. Så.....idag får jag ta mig ut med varmluftspistolen och köra utsida igen... Jag LÄNGTAR efter att kunna måla också utsidan!

Har regnat ett par millimeter i natt. Hoppas att vi slipper några större mängder. Det räcker nu!!
 
Nä, nu MÅSTE jag iväg och jobba. Mindre än en timme tills jag börjar. Går jag snabbt så är jag där på en halvtimme. Fy sjutton så trött jag är.
 
Somnade med magont. Var nog en mix av fisherman, morötter och treo.
Drömt skitjobbigt och är så trött på det och vaknar helt slut.
Äter frukost och sen ska jag cykla en liten stund på motionscykel.
 
Lugn morgon ben ska snart åka till skogen och ta en promenad med hundarna :)
I eftermiddag blir det Torpa Slottsteater. Brukar åka varje år och var nära att inte bli av iår så känns kul att komma iväg :) En gammal klasskompis som både skriver och framför musiken så det ger ju extra nöje med föreställningen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp