Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Frozen Planet II och orcas jagar sälar som påminner mig om Megara och björnar dödar bisonkalvar och de kalvar som överlever attacken dör långsamt i snön eftersom hjorden övergett dem medan de råmar efter mamma. Vet inte om jag fixar det ikväll.

Fast Pallaskatten är otroligt söt och charmig.

 
Idag var det dags för dop av min lilla brorsdotter och inledningsvis lyste solen på hennes dag ❤.Mamma hade i vanlig ordning gjort underbart goda smörgåstårtor lixom den köpta från bageriet i trakten 😍 och underbart fin blombukett och presenter till flickan 😍🩷.

Det var ett mycket fint dop och jag kände änna hur tårarna trängdes i ögonen av alla känslor; tacksamhet och kärlek till min fina bror med sin lika fina familj och stolthet över pojken när han nästan hela ceremonin stod med och såg så stolt ut 😍❤.
 
Fått i mig resorb, alvedon och digestive. Detta i kombo med tidigare kattnos i naveln verkar gjort att jag mår lite bättre :up: Vet att jag slarvat med att äta ens i närheten av rätt mattider i veckan (dock ätit) så antagligen det men tycker inte man behöver må som om man druckit flera glas vin dagen innan för det:meh:

Funderar på att äta något. Vill bara ha varma mackor så får nog bli det. Många! Bör dock hämta gräslök i regnet först:laugh:
 
Har nu fem nya matlådor i min frys. Blev dock besviken när jag åt min middag att de stekta kantarellerna var för få :D Med andra ord ser jag fram emot stekta kantareller till middagen i morgon.

Nu tittar jag på Top Gear och har precis stoppat mat i frysen, och fyllt diskmaskinen, bara att slå igång den i morgon bitti.
 
Efter dopet for sambon och jag till stallet tillsammans med hans lillebror och familj 😊. Pojken ville se på och klappa djuren men vågade inte riktigt upp på pållans rygg 🥰 så jag skrittarbetade en stund barbacka på ridbanan 😍.
Hemma igen gjorde vi tacos och så testade jag Halmstad crusch med mango/passion som CG i stan äntligen hade fått in som jag varit nyfiken på; himla god 😋. Nehej hög tid att sova efter en riktigt fin och härlig lördag 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp