Jag har 5 dagar kvar ... kan inte vanta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är skyltat vilken uppgång är varReflektion efter nästan 5h i Stockholm. Åka tunnelbana är ju lätt, kanske för att jag är van vid spårvagnarna hemma. Skönt att inte behöva hålla koll på att någon "stopp"-lampa lyser
Att gå upp vid rätt utgång däremot HUR vet man vilken uppgång som är rätt? Jag följde liksom bara efter alla de andra och kom upp på helt fel sida så fick gå ner igen, längsmed hela perrongen, upp och ut genom andra utgången. Eller så är det sånt man bara lär sig med tid
Rätt utgång lär man sig om man åker ofta till/från stationen. Plus att det finns skyltar på perrongen, ex vis *pil till vänster* - x-gatan och *pil till höger* - y-gatan. Eller så kan det stå "buss mot ..."Reflektion efter nästan 5h i Stockholm. Åka tunnelbana är ju lätt, kanske för att jag är van vid spårvagnarna hemma. Skönt att inte behöva hålla koll på att någon "stopp"-lampa lyser
Att gå upp vid rätt utgång däremot HUR vet man vilken uppgång som är rätt? Jag följde liksom bara efter alla de andra och kom upp på helt fel sida så fick gå ner igen, längsmed hela perrongen, upp och ut genom andra utgången. Eller så är det sånt man bara lär sig med tid
Jag tycker det är krångligt att fatta var jag ska gå upp när gatan som är skyltad inte är den jag ska till.Jag är erfaren Stockholmare som åker tunnelbana varje dag. Men går ständigt vilse och hoppar alltid på fel ände av tunnelbanan. Jag går vilse på T-centralen varje gång jag är där och lyckas ofta gå upp fel uppgång och svärande behöva gå ner igen och upp rätt.
En sommar när jag och mamma badade vid Tranebergsbron i Sthlm kom Anki med småttingar på besök. Vi hade vattenmelon att bjuda på men de var inte helt nöjda, väldigt gullig liten familj dock .Denna lilla familj simmade i full fart rätt fram till min SUP och undrade om jag hade mat?
Visa bifogad fil 120989
Det hade jag inte. Hoppas inte folk matar de små med bröd.
och grannen? *nu förstörde jag kvällen*Mitt tak är klart, byggställningarna borta och allt bortstädat + jag fick en massa takpannor som blev över, en ny bautapressenning och en 5 liters burk metallfärg.
Han fick sina lastpallar, sen gick vi igenom vad de lämnat i säckarna för vidare transport och är nöjda och glada bägge två. Vi ska flytta pallarna i morgon så jag kan använda min parkering, pannorna ska jag lägga i förvar så de kommer bort. Jag är inte långsint och inte han heller, vi har redan släppt det.och grannen? *nu förstörde jag kvällen*
Det är skyltat vilken uppgång är var
Jo, de skyltarna såg jag. Men namnen på gatorna säger mig absolut ingenting Jag vet inte om gata X ligger nära gata Y eller gata Z. Och det gör det ju inte direkt lättare att man är under jorden och inte kan se korsningar/byggnader och navigera sig så.Rätt utgång lär man sig om man åker ofta till/från stationen. Plus att det finns skyltar på perrongen, ex vis *pil till vänster* - x-gatan och *pil till höger* - y-gatan. Eller så kan det stå "buss mot ..."
Värsta stationen enligt mig är Konserthuset, den har 4(?) uppgångar runt en stor gatukorsning så där går jag alltid fel. Panduro ligger där och jag tar alltid fel uppgång och måste korsa flera stora gator.
Erfarna stockholmare sätter sig i rätt ände av tunnelbanetåget för att slippa gå på perrongen i onödan. Jag har fortfarande svårt att räkna ut sånt.
Skönt att höra att jag inte är ensam. Fast känner med dig också och förstår att det måste vara mer frustrerande när du bor här.Jag är erfaren Stockholmare som åker tunnelbana varje dag. Men går ständigt vilse och hoppar alltid på fel ände av tunnelbanan. Jag går vilse på T-centralen varje gång jag är där och lyckas ofta gå upp fel uppgång och svärande behöva gå ner igen och upp rätt.