Tack! Det hoppas jag med! Det var inte så hör jag ville spendera långhelgen.Din stackare, hoppas att det vänder snart!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Det hoppas jag med! Det var inte så hör jag ville spendera långhelgen.Din stackare, hoppas att det vänder snart!![]()
Åh! Jag vill också grilla!Jag funderar på att grilla ikväll![]()
Åh! Jag vill också grilla!
Så sugen på grillad fänkål, majskolvar och en massa annat gott. Men ja.. Har ingen grill.![]()
Lyx!Jag har typ tre... plus röken
Edit: Fast en grill ligger i lådan fortfarande, jag köpte den för att den var jättebillig att ha som reserv för de går ju sönder till slut!![]()
En vattenmelon blir inte dålig generellt av att ligga i kylen en vecka, du känner på smak och konsistens om den är dålig. Smakar den bra så ät men se till att tvätta av den med diskmedel och vatten innan du öppnar den. Den kan vara besprutad men oavsett så är den hanterad av många händer och transporterad innan den kommer till dig, så det som finns på skalet följer med in när den skärs upp, troligare något sånt som kan ha hänt än att själva melonen varit dålig.Men blä. Nu mår jag illa bara för mamma och hennes särbo blivit dåliga i magen av antagligen vattenmelon som förvarats i kylen en vecka...Har ju jag alltid med gjort men typ 3 dar .tydligen max jaha...Jag som köpte 2,5 kg, får fasen kasta resten nu känner jag och köpa så små det bara går hädanefter även om det alltid funkat innan....![]()
Du följer verkligen exakt samma schema som jag gjorde förra veckan.Skulle gärna hoppa från balkongen idag. Jag vill bli frisk inte mer sjuk. Nu har jag lyckats få bihåleinflammation också.
Ja jag läste detEn vattenmelon blir inte dålig generellt av att ligga i kylen en vecka, du känner på smak och konsistens om den är dålig. Smakar den bra så ät men se till att tvätta av den med diskmedel och vatten innan du öppnar den. Den kan vara besprutad men oavsett så är den hanterad av många händer och transporterad innan den kommer till dig, så det som finns på skalet följer med in när den skärs upp, troligare något sånt som kan ha hänt än att själva melonen varit dålig.
Oj jag har nog aldrig diskat av en vattenmelon med diskmedel. Jag sköljer inte ens av frukt där man äter skalet med diskmedel. Har bekämpningsmedlet trängt in i frukten så tänker jag att det redan gjort det.En vattenmelon blir inte dålig generellt av att ligga i kylen en vecka, du känner på smak och konsistens om den är dålig. Smakar den bra så ät men se till att tvätta av den med diskmedel och vatten innan du öppnar den. Den kan vara besprutad men oavsett så är den hanterad av många händer och transporterad innan den kommer till dig, så det som finns på skalet följer med in när den skärs upp, troligare något sånt som kan ha hänt än att själva melonen varit dålig.
Nä, det är jag också dålig på...Oj jag har nog aldrig diskat av en vattenmelon med diskmedel. Jag sköljer inte ens av frukt där man äter skalet med diskmedel. Har bekämpningsmedlet trängt in i frukten så tänker jag att det redan gjort det.
Går göra i airfryern?? Sablans, ångrar grovt nu inte köpte en påseVisa bifogad fil 120526
Gjort langos till lunchLidl har klar langosdeg som man bara kavlar ut och slänger i airfryern på 8 min, livsfarligt.
Nej, det och smutsen ligger utanpå, på skalet. Tänk på alla händer som hanterat den sedan den skördades på ett fält. Händer som antagligen inte tvättats efter toalettbesök, varken när den skördades eller på dess väg till butiken. Det är många som blir sjuka av att äta osköljd frukt, så bara för att du inte blivit dålig ännu betyder ju inte att t ex en melon som skärs upp och blir kontaminerad av EHEC inte smittar de som är känsligare.Oj jag har nog aldrig diskat av en vattenmelon med diskmedel. Jag sköljer inte ens av frukt där man äter skalet med diskmedel. Har bekämpningsmedlet trängt in i frukten så tänker jag att det redan gjort det.
Jo jag vet att man ska osv men jag bara tyckte det lät lite överdrivet att skölja ett skal man inte ska äta med diskmedel.Nej, det och smutsen ligger utanpå, på skalet. Tänk på alla händer som hanterat den sedan den skördades på ett fält. Händer som antagligen inte tvättats efter toalettbesök, varken när den skördades eller på dess väg till butiken. Det är många som blir sjuka av att äta osköljd frukt, så bara för att du inte blivit dålig ännu betyder ju inte att t ex en melon som skärs upp och blir kontaminerad av EHEC inte smittar de som är känsligare.
Det handlar om livsmedelshygien. Jag tvättar händerna efter toalettbesök och innan jag hanterar matvaror. Vindruvor låter jag ligga i blöt och sköljer sedan under rinnande vatten innan jag äter. De är bland de mest besprutade frukterna du kan köpa. Sköljer du aldrig en tomat eller en sallad innan du äter den?