Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så himla vacker!Har precis bäddat rent sängen. Nu blir det virkning och te en liten stund till innan jag tar mig en dusch och går och lägger mig.
Nu har jag bara den långa ryggfenan kvar att virka, sedan är min sjödrake (egentligen Sea Dragon, men den här är så liten och söt, och sjödrake låter gulligare än havsdrake...) redo att monteras ihop. Det ska bli spännande att se det slutgiltiga resultatet, för det är oftast just att sy ihop verket som är lättast att fucka upp.
Älva tycker nog att vi ska sova redan nu. Det hade varit klokt, men jag vill inte.
Visa bifogad fil 114782
Den ändringen gör vi ju nästa helg. Lite irriterande för idag var det så ljust redan kl 5:30 med fåglar som sjöng och TRANOR som lät på avstånd. Jag släppte ut hästarna för första gången så här tidigt. Men till helgen blir det mörkt ett tag igen på morgonen...Vi hade "time change" och gick till "sommar tid" (eller daylight savings time, som det heter har) forra Sondagen. I dag var Maken och jag inne i Portland, halsade pa vanner och familj innan vi vande hemmat och passade pa att handla pa vagen.
Det var fortfarande dagsljus nar vi kom hem, det kanndes sa himla bra att vi hunnit sa mycket under dagen. Klockan var 7:10 pa kvallen och det var fortfarande fullt dagsljus.
Tank att det ar sa svart att stalla om sig.
Jag tyckte jag hörde en trana igår det var kanske inte inbillning dåDen ändringen gör vi ju nästa helg. Lite irriterande för idag var det så ljust redan kl 5:30 med fåglar som sjöng och TRANOR som lät på avstånd. Jag släppte ut hästarna för första gången så här tidigt. Men till helgen blir det mörkt ett tag igen på morgonen...
Kollar väderleksprognosen. Enligt klart.se så brukar det vara 11 dagar med regn under mars. Menar de dagar eller dygn? För alltså... Det känns som om jag flyttat till en regnskog utan jättemycket skog. Det regnar hela. jävla. tiden. Varje dag, åtminstone någon timme här och där, eller lite men från morgon till kväll. Ordentligt med solsken var det väl för mer än en vecka sedan som jag minns det och enligt väderleksprognosen ska det regna (eller snöa!) någonting varje dag fram t.o.m. nästa måndag. Vi regnar bort! Och jag är SÅ trött på grå himmel, blött överallt och att hundarna + mina skor drar in smuts. (Vid den här tiden på året så förstår jag inte hur någon kan stå ut med att ha långhårig hund, eller utekatt )