Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byggt ihop komposten. Låset till locket gick sönder direkt, jäkla plastskit. La en sten ovanpå så blir det bra ändå. Nu ska jag börja samla ihop alla krukväxter som dött ljusbristdöden i vinter och slänga ut ihop med en hink bokashi. Förhoppningvis funkar det och jag har jord till våren.
 
Så. Förbannad. På. Pappas. Tjej.

Hon har börjat med något nytt fult jäkla maktutövande med tvättmaskinen. Jag är apless på tvättmaskinen i huset, kortaste programmet på 40° är 3,5h och all tvätt måste sen hänga på tork i minst 2 dygn (pga ingenting torkar 🤷🏽‍♀️). Vi har bara ett litet ihopfällbart torkställ så det får väl plats 10-12 klädesplagg. Dvs vi kan tvätta 10-12 klädesplagg varannan dag, typ.

Pappas tjej använder dessutom tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg. Pga detta vill jag tvätta i tvättstugan som tillhör samfälligheten. Meeen… för att boka tvättstugan ska man logga in på en hemsida som är för vår samfällighet. Och gissa vem som står registrerad där? Pappas tjej, så klart 😅

Har bett henne att boka tvättid typ varje vecka sedan vi flyttade in här i Juli förra året. Hon har bokat tvättid EN gång. Okej, för att vara rättvis bokade hon en annan gång också… när jag hade skola… och tyckte då att jag kunde sjukanmäla mig från skolan då 🤦🏽‍♀️ Till saken hör också att det är typ 3/60 hushåll som använder tvättstugan, så det är inte direkt svårt att få tid 😅. Hon bokar inte tvättid när jag ber henne att göra det pga att hon inte orkar eller för att hon inte har något att tvätta där eller whatever.

Lessnade förra månaden och bad henne att ge mig inloggningen så att jag kan gå in och boka min tvättid själv. Men den vill hon inte göra eftersom det är hennes mailadress och det därmed är hennes konto (man får en inloggning per hushåll och det är bara en mailadress som kan vara registrerad).

Har tagit med mig min tvätt till mamma några gånger och tvättat där, men det är ju ohållbart i längden. Dels för att vi har två katter hos pappa och mamma är allergisk mot pälsdjur. Men också av rent praktiska skäl.

Alltså, hör ni hur det låter?! Jag får ta med mig min smutstvätt från pappa, hem till mamma, tvätta den på mamma-veckan och sedan ta med den tillbaka till pappa! För att pappas tjej använder tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg samt inte ORKAR göra några klick på mobilen och boka en tvättid åt mig.

Det är alltså inte ens hon som ska tvätta min tvätt i tvättstugan. Det gör jag helt själv. Men nope 🤷🏽‍♀️

Förlåt för lång rant men det bara kokade över efter dagens argumentation om tvättmaskiner och tvättider hit och dit 😬
Ta och visa din pappa vad du skrivit här, sedan kan du ju fråga hur HAN tycker att problemet skall lösas. Är det ngn stake i honom får han väl bita ifrån och lösa problemet. 😡
 
Så. Förbannad. På. Pappas. Tjej.

Hon har börjat med något nytt fult jäkla maktutövande med tvättmaskinen. Jag är apless på tvättmaskinen i huset, kortaste programmet på 40° är 3,5h och all tvätt måste sen hänga på tork i minst 2 dygn (pga ingenting torkar 🤷🏽‍♀️). Vi har bara ett litet ihopfällbart torkställ så det får väl plats 10-12 klädesplagg. Dvs vi kan tvätta 10-12 klädesplagg varannan dag, typ.

Pappas tjej använder dessutom tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg. Pga detta vill jag tvätta i tvättstugan som tillhör samfälligheten. Meeen… för att boka tvättstugan ska man logga in på en hemsida som är för vår samfällighet. Och gissa vem som står registrerad där? Pappas tjej, så klart 😅

Har bett henne att boka tvättid typ varje vecka sedan vi flyttade in här i Juli förra året. Hon har bokat tvättid EN gång. Okej, för att vara rättvis bokade hon en annan gång också… när jag hade skola… och tyckte då att jag kunde sjukanmäla mig från skolan då 🤦🏽‍♀️ Till saken hör också att det är typ 3/60 hushåll som använder tvättstugan, så det är inte direkt svårt att få tid 😅. Hon bokar inte tvättid när jag ber henne att göra det pga att hon inte orkar eller för att hon inte har något att tvätta där eller whatever.

Lessnade förra månaden och bad henne att ge mig inloggningen så att jag kan gå in och boka min tvättid själv. Men den vill hon inte göra eftersom det är hennes mailadress och det därmed är hennes konto (man får en inloggning per hushåll och det är bara en mailadress som kan vara registrerad).

Har tagit med mig min tvätt till mamma några gånger och tvättat där, men det är ju ohållbart i längden. Dels för att vi har två katter hos pappa och mamma är allergisk mot pälsdjur. Men också av rent praktiska skäl.

Alltså, hör ni hur det låter?! Jag får ta med mig min smutstvätt från pappa, hem till mamma, tvätta den på mamma-veckan och sedan ta med den tillbaka till pappa! För att pappas tjej använder tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg samt inte ORKAR göra några klick på mobilen och boka en tvättid åt mig.

Det är alltså inte ens hon som ska tvätta min tvätt i tvättstugan. Det gör jag helt själv. Men nope 🤷🏽‍♀️

Förlåt för lång rant men det bara kokade över efter dagens argumentation om tvättmaskiner och tvättider hit och dit 😬

Jag hade frågat en gång om en tvättid och sedan helt sonika hivat ut hennes tvätt ur maskinen och tvättat min egen 🤷🏻‍♀️
 
Så. Förbannad. På. Pappas. Tjej.

Hon har börjat med något nytt fult jäkla maktutövande med tvättmaskinen. Jag är apless på tvättmaskinen i huset, kortaste programmet på 40° är 3,5h och all tvätt måste sen hänga på tork i minst 2 dygn (pga ingenting torkar 🤷🏽‍♀️). Vi har bara ett litet ihopfällbart torkställ så det får väl plats 10-12 klädesplagg. Dvs vi kan tvätta 10-12 klädesplagg varannan dag, typ.

Pappas tjej använder dessutom tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg. Pga detta vill jag tvätta i tvättstugan som tillhör samfälligheten. Meeen… för att boka tvättstugan ska man logga in på en hemsida som är för vår samfällighet. Och gissa vem som står registrerad där? Pappas tjej, så klart 😅

Har bett henne att boka tvättid typ varje vecka sedan vi flyttade in här i Juli förra året. Hon har bokat tvättid EN gång. Okej, för att vara rättvis bokade hon en annan gång också… när jag hade skola… och tyckte då att jag kunde sjukanmäla mig från skolan då 🤦🏽‍♀️ Till saken hör också att det är typ 3/60 hushåll som använder tvättstugan, så det är inte direkt svårt att få tid 😅. Hon bokar inte tvättid när jag ber henne att göra det pga att hon inte orkar eller för att hon inte har något att tvätta där eller whatever.

Lessnade förra månaden och bad henne att ge mig inloggningen så att jag kan gå in och boka min tvättid själv. Men den vill hon inte göra eftersom det är hennes mailadress och det därmed är hennes konto (man får en inloggning per hushåll och det är bara en mailadress som kan vara registrerad).

Har tagit med mig min tvätt till mamma några gånger och tvättat där, men det är ju ohållbart i längden. Dels för att vi har två katter hos pappa och mamma är allergisk mot pälsdjur. Men också av rent praktiska skäl.

Alltså, hör ni hur det låter?! Jag får ta med mig min smutstvätt från pappa, hem till mamma, tvätta den på mamma-veckan och sedan ta med den tillbaka till pappa! För att pappas tjej använder tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg samt inte ORKAR göra några klick på mobilen och boka en tvättid åt mig.

Det är alltså inte ens hon som ska tvätta min tvätt i tvättstugan. Det gör jag helt själv. Men nope 🤷🏽‍♀️

Förlåt för lång rant men det bara kokade över efter dagens argumentation om tvättmaskiner och tvättider hit och dit 😬
Köp en egen torkställning hopfällbart. Jävla idiot kärring.... :devil: :turd: :devil: :turd: :devil: :turd:
 
Tvättar och har tagit hand om stryktvätten som började bilda ett mindre berg :bag:
Nu får det bli lite kaffe.
Borde dammsuga. Och diska. Får se hur mycket jag lyckas åstadkomma idag.

Lyssnat på Miriam Bryant under tiden. Och gråtit. En hel del faktiskt. Det var längesedan. Himla eländigt det ska vara 🙄
 
Ta och visa din pappa vad du skrivit här, sedan kan du ju fråga hur HAN tycker att problemet skall lösas. Är det ngn stake i honom får han väl bita ifrån och lösa problemet. 😡
Jag pratade med pappa idag. Pappa ringde till henne och sa att hon måste boka tvättid nu, då blev hon arg på honom och tyckte att han pressade och stressade henne (tror även hon vräkte ur sig något om "bortskämda curlade barn"). Sen kom pappa upp till mig och sa något om att han känner sig så klämd mellan oss när vi drar åt olika håll och inte kan prata med varandra.

Helt ärligt så tror jag inte att han vet hur problemet ska lösas (detta är ju långt ifrån första gången). Han vill vara alla till lags och inte göra någon upprörd så när jag pratar med honom så håller han ju med. Men sen när han pratar med henne så håller han med henne. Och så går det runt.
Jag hade frågat en gång om en tvättid och sedan helt sonika hivat ut hennes tvätt ur maskinen och tvättat min egen 🤷🏻‍♀️
Det är tyvärr inte värt det. Hon blir så arg då och startar ett tredje världskrig med min pappa, kallar honom fula och elaka saker, använder tvååringen emot honom (när tvååringen skriker "sluta skrika!" så säger hon "ja titta nu *min pappa*, till och med *tvååringen* tycker att du skriker och bråkar för mkt!") osv.
Köp en egen torkställning hopfällbart. Jävla idiot kärring.... :devil: :turd: :devil: :turd: :devil: :turd:
Det skulle jag absolut kunna göra. Men då måste hon hitta en ny tvättkorg och det tror jag inte att hon är villig att göra 😅

Så det absolut smidigaste, både för henne och mig, är om hon bara ger mig lösenordet till sidan där man bokar sin tvättid. Då behöver hon aldrig mer boka tvättider åt mig, kan fortsätta använda tvättmaskinen som tvättkorg och jag kan boka tvättid/tvätta när jag vill.
 
Jag sitter med en Irish efter dagens långpromenad med vovvarna, solen sken och den värmde faktiskt trots bara 3 +grader :up:
Törs man få lite vårkänslor tro 🤔
Ja det törs man.
Jag hör massor av vårfåglar vid mig. De första har börjat sjunga. Antagligen lite vilsna i det här märkliga vädret.
Det blir ljust tidigare och är ljust längre.

Så smyg igång lite vårkänslor du!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 978
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp