Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax iväg och heja på vännens nya valp. En så galet söt tufsa som redan tagit bästa platsen i soffan, modigt klättrat i trappor, och kastar omkring sin boll med expertis! :love:

Labradorgangstrarna och svanstanterna från Brittiska Brigaden får stanna hemma. Det finns gränser för vad en liten nying ska utsättas för sin första vecka i stora vida världen.
 
Har en ambition om att stiga upp som tyvärr ej är genomförbar i praktiken. Det ligger nämligen en Whippish i helt omöjliga volanger över mig. Kan precis röra på handen och skriva det här medan en liten nos pustar ut varm sömnig andedräkt alldeles intill. Det verkar vara jätteskönt och avlastande för hans nacke att ligga över min arm.

Funderar på vad jag ska göra under tiden? Många som t.ex. sitter av långa fängelsestraff använder ju tiden för introspektion och spirituell utveckling. Kanske borde börja skriva en roman.
Update: Jag är fri!!!
 
Gick ut, klädde mig för varmt men det känns skönt nu efteråt!
B9A21C99-0A8B-45E9-A24A-47F8BEB2B478.jpeg
 
Helt urblåst efter att åkt fram och tillbaka till Stockholm och läst ljudbok samtidigt som jag jobbat med ett stort anbud i två veckor. Men nu är anbudet inne och det är helg. Ska bada, föna och trimma hunden och sen städa innan jag kan inta viloläge bara…
 
Så. Förbannad. På. Pappas. Tjej.

Hon har börjat med något nytt fult jäkla maktutövande med tvättmaskinen. Jag är apless på tvättmaskinen i huset, kortaste programmet på 40° är 3,5h och all tvätt måste sen hänga på tork i minst 2 dygn (pga ingenting torkar 🤷🏽‍♀️). Vi har bara ett litet ihopfällbart torkställ så det får väl plats 10-12 klädesplagg. Dvs vi kan tvätta 10-12 klädesplagg varannan dag, typ.

Pappas tjej använder dessutom tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg. Pga detta vill jag tvätta i tvättstugan som tillhör samfälligheten. Meeen… för att boka tvättstugan ska man logga in på en hemsida som är för vår samfällighet. Och gissa vem som står registrerad där? Pappas tjej, så klart 😅

Har bett henne att boka tvättid typ varje vecka sedan vi flyttade in här i Juli förra året. Hon har bokat tvättid EN gång. Okej, för att vara rättvis bokade hon en annan gång också… när jag hade skola… och tyckte då att jag kunde sjukanmäla mig från skolan då 🤦🏽‍♀️ Till saken hör också att det är typ 3/60 hushåll som använder tvättstugan, så det är inte direkt svårt att få tid 😅. Hon bokar inte tvättid när jag ber henne att göra det pga att hon inte orkar eller för att hon inte har något att tvätta där eller whatever.

Lessnade förra månaden och bad henne att ge mig inloggningen så att jag kan gå in och boka min tvättid själv. Men den vill hon inte göra eftersom det är hennes mailadress och det därmed är hennes konto (man får en inloggning per hushåll och det är bara en mailadress som kan vara registrerad).

Har tagit med mig min tvätt till mamma några gånger och tvättat där, men det är ju ohållbart i längden. Dels för att vi har två katter hos pappa och mamma är allergisk mot pälsdjur. Men också av rent praktiska skäl.

Alltså, hör ni hur det låter?! Jag får ta med mig min smutstvätt från pappa, hem till mamma, tvätta den på mamma-veckan och sedan ta med den tillbaka till pappa! För att pappas tjej använder tvättmaskinen som hennes personliga tvättkorg samt inte ORKAR göra några klick på mobilen och boka en tvättid åt mig.

Det är alltså inte ens hon som ska tvätta min tvätt i tvättstugan. Det gör jag helt själv. Men nope 🤷🏽‍♀️

Förlåt för lång rant men det bara kokade över efter dagens argumentation om tvättmaskiner och tvättider hit och dit 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 978
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp