Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ameeen! Beklagar!
(Det är den som gör honnör )
Vi har många skogsvägar häromkring där vi har markägarnas tillåtelse att åka på. Vad jag har hittat så är det okej att framföra dom på skogsvägar.
Skogsvägar är vägar, inte natur. Så det är tillåtet.Jag kör iaf i skogen! Och när jag var anställd så körde vi även i känsligt område. Beror helt på hur man kör!
Den jag har själv är ju inte jättebra så fort det blir för mycket terräng så blir det knepigt men stigar /skogsvägar går bra
Jag kör iaf i skogen! Och när jag var anställd så körde vi även i känsligt område. Beror helt på hur man kör!
Den jag har själv är ju inte jättebra så fort det blir för mycket terräng så blir det knepigt men stigar /skogsvägar går bra
Den är här nu jag som normalt inte brukar vara så brydd springer och drar ur sladdar för herregud vilka blixtarMullrar fortfarande en bit bort och hade tom strömavbrott, det händer inte ofta här!
Den är här nu jag som normalt inte brukar vara så brydd springer och drar ur sladdar för herregud vilka blixtar
Säger vem jag kör som jag vill på min markSkogsvägar är vägar, inte natur. Så det är tillåtet.
Stigar är inte vägar så där får man inte köra.
Disa är jättefascinerad ocksåDet var rejält ett tag här också. Katten var dock obrydd, hon låg i fönstret uppe när det smällde som mest
Länge sedan men då gjorde jag bara som jag blev tillsagd vet inte om det fanns tillstånd eller inte.Det är faktiskt olagligt utan tillstånd. Så fort det inte är en väg så krävs det terrängkörningstillstånd om det är barmark vilket inte är lätt att få och som tar tid (senast jag ansökte var handläggningstiden i Jämtland sex veckor).
Är det ett "känsligt" område med tex fornlämningar är det ännu svårare att få tillstånd.
Edit: Stigar är typ heliga och absolut förbjudna att köra sönder även om en har terrängkörningstillstånd.
Terrängkörningslagen gäller även markägare. Man får inte köra hur som helst, inte ens på sin egen mark.Säger vem jag kör som jag vill på min mark
Nej, du får inte köra hur du vill, även om du är markägare.Säger vem jag kör som jag vill på min mark
Men visst har de väl Venmo? Jag har förstått det som att det är ganska vanligt och hyfsat likt SwishFörsöker förklara för en usa-kompis att många i Sverige inte använder kontanter och att vi skickar pengar till varandra genom en app som heter swish (och att pengarna kommer fram direkt). Det låter nog helt pårökt enligt usa-kompisen
Jag förstår känslan! Tycker väldigt illa om att släppa in främlingar i mitt hem. Inte för att det hjälper kanske, men vår smart meter är typ det bästa som har hänt mig så förhoppningsvis är det värt det i slutändan!Jag har äntligen en ledig dag imorgon (men bara för att mannen från energibolaget ska komma förbi och se om jag kan få en "smart meter" installerad i lägenheten. Jag önskar att jag bara kunde ha en egen dag istället. Utan andra människor, utan en tid att passa och utan att shiban ska behöva vakta lägeneten. Bläh, jag avskyr att ha folk! Jag har redan ångest.