Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Takhöjd är dyrt. Det går år mer timmer att bygga högre. Så "finare" och mer påkostade hus hade högre i tak. Stugor och torp hade följdaktilgen lägre takhöjd. Och var mindre.

Men att det är högre i hallen (hall?? - Farstu? ) verkar inte logiskt.

Har du foton - vore kul att se.

/tanten - vars hus byggdes 1882.
Tror inte att det skulle kosta enormt mycket annat än uppvärmning i framtiden. Med högre takhöjd menar jag innertaket dvs golvet på övervåningen. Så då skulle det vara att hiva bort det.
 
Tror inte att det skulle kosta enormt mycket annat än uppvärmning i framtiden. Med högre takhöjd menar jag innertaket dvs golvet på övervåningen. Så då skulle det vara att hiva bort det.
Jag menade itne kostnader för dig.
Utan kostnaden för att ursprungligen bygga huset. Varje timmervarv kostade pengar. Så man gjorde takhöjd nog och sedan fick det vara bra så. :)

Att ta bort "en våning" - om så bara en vind - är inte det lite helgerån i ett gammalr hus?
 
Karamelldrottningens övriga tips på allmänbildande ämnen:

Schlager genom tiderna.
Finska historien.
Internets uppkomst.
Sveriges vanligaste ogräs.
Rösträtt -när, var och hur.
Hur Sverige fick delar av Danmark.
Fornnordisk mytologi.
Antikens Grekland.
Håruppsättningar genom tiderna.
 
Magkatarr de luxe :wtf::meh: Maken missade köpa samarin. Men hade bikarbonat hemma, ihop med potatismjöl ger det bra lindring snabbt iaf. Tack och lov!
Mindre kul att behöva hålla upp med arcoxia i några dagar däremot :down: Men inget att göra något åt.
Undrar vad det beror på, var väldigt länge sedan. Både maken och hunden har också haft magbesvär precis

Hoppas det ger med sig!

Fick också magbesvär nyss av stress. Hade bakpulver och banan hemma. Räckte inte riktigt.. Rotade fram hästens probiotika. Det gjorde susen. Men det var så äckligt att jag tog pelletsarna som piller och svalde ner. 😂
 
Jag menade itne kostnader för dig.
Utan kostnaden för att ursprungligen bygga huset. Varje timmervarv kostade pengar. Så man gjorde takhöjd nog och sedan fick det vara bra så. :)

Att ta bort "en våning" - om så bara en vind - är inte det lite helgerån i ett gammalr hus?
Är det 😅??!
Mycket möjligt men TÄNK på vilken feeling med den höga takhöjden och dubbla fönstrer (I och med övervåningens fönster tillsammans med bottenplan i samma rum!)
 
Cyklat 1,1 mil i ngt program med små backar. Helt galet vad dålig ork jag har numer! Jag är helt död och ser ut som en 🍅.
 
34870

Ganska gammal :angel::rofl:
 
Jag tycker det låter underbart med en "pinsam" häst :angel: Om det är detsamma som personlig och humor... sånna hästar har jag haft :love:
Jag tycker han är fantastiskt härlig och en rolig häst. Men att sitta bredvid ridplanen och se att han knappt rör sig framåt och försöker stanna hela tiden är pinsamt.. Han är inte alls så med mig liksom.
 
Jag tycker han är fantastiskt härlig och en rolig häst. Men att sitta bredvid ridplanen och se att han knappt rör sig framåt och försöker stanna hela tiden är pinsamt.. Han är inte alls så med mig liksom.

Det ar dock battre an min som ar en angel med mig. Gar riktigt bra, om an lite osakert med en annan ryttare ... sa lange han ser mig hyfsat nara, men bockar av dem om jag gar runt hornet eller inte ar dar. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp