Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20211224_111050_01.jpg


Apelsin!
 
IMG_20211224_101356319.jpg

Trulis höll låda för matte när han protesterade mot att han faktiskt bara hade fått fem morötter till frukost 🧐 Att han sen skulle få fem sex till i krubban dög inte 🤣 Min häst alltså, han börjar äntligen bli sitt vanliga jag igen sedan jag nu fått mer regelbundet med tid åt honom. Han är ju halva husses så de har väl egentligen inte gått någon nöd på honom under hösten men jag är hans människa. Han är en typisk Enmans häst där han handplockar sin människa, husse duger typ för att få morötter av 💁


Så han har fått morötter, massa julpussar och jag har lovat att vi ska träna imorgon ❤️ Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och hoppa in i duschen. Sedan ska vi vidare till Lillasyster för julfirande med Mamma och lillebror.
 
Nu ska vi snart julluncha, blir viltköttbullar, kalkonprinskorv, rostbiff, julskinka, revbensspjäll, två sorters sillinläggningar, gravlax, varmrök lax med romsås, gratäng, kokt potatis, ägghalvor, räkor mm mm. :sleep:

En kollega i branschen ringde nyss, jag hälsade God Jul, förklarade att vi stängt och han får återkomma efter nyår. Konstigt nog trodde han inte på mig. 😄🥳
 
God Jul allihop! :)

Bestämde mig ju för att fira hos mamma, för att jag inte firat med henne på flera år. Risken med att fira med mamma är familjebråk, kom tidigare för att hjälpa med julmaten... Gissa om de hade familjebråk över telefon? :banghead:
Väntar på att de ska bråka klart så jag kan fråga vad jag ska göra.

Sen blir det väl irl bråk senare hej å hå :p förfest har jag hört om men inte förbråk.
 
God Jul allihop! :)

Bestämde mig ju för att fira hos mamma, för att jag inte firat med henne på flera år. Risken med att fira med mamma är familjebråk, kom tidigare för att hjälpa med julmaten... Gissa om de hade familjebråk över telefon? :banghead:
Väntar på att de ska bråka klart så jag kan fråga vad jag ska göra.

Sen blir det väl irl bråk senare hej å hå :p förfest har jag hört om men inte förbråk.

Det jag saknar allra minst med släktjulfirandet :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp