Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färdig hos diabetesläkaren och känner mig tämligen slokörad. Hba1c 18.9, 70% över målområdet, 5% under och resten inom. Kalkbrist, höga blodfetter, höj levaxin, mycket dåliga d-vitamin, äggvita i urinen = njurarna mår inte bra. Lite högt blodtryck (vilket jag aldrig haft innan) förödmjukelsen att bli vägd och mätt runt magen (inte bra). Sedan var det andra saker som inte heller var bra men vid det laget hade jag stängt av. Ja, det är mitt eget fel eftersom jag slarvat med alla medicinerna och tappar bort dem hela tiden.. Det finns säkert något djupt psykologiskt bakom antar jag.

Nu ska jag äta ytterligare någon medicin som jag inte ens kommer ihåg vad det var mot. Jag = vandrande apotek. Jaja, mina fötter var bra :down:

Sluta med ipren och pasta fick jag mer eller mindre order om. Två av mina favoriter (pasta då) ipren är mer ett behov. Tre mål mat om dagen, mmm, jag som inte ätit sedan i lördags natt eftersom min mage gjorde uppror igår. Ät även om min mage inte är bra, 1 matsked coca cola för att få i mig energi. Jag vägrar att ens räkna allting jag äter. Urrk.
 
Ja lite så är det nog tyvärr. PR är typ allt. Du får börja nätverka som en besatt! 😅🤷🏼‍♀️
Utbildning är ju aldrig bortkastat dock även om det rent krasst inte leder till jobb.
Hur nätverkar man!?
Seriöst, jag kan inte. Är jag på vernissager pratar jag med de jag känner, annars står jag och ser obekväm ut. Samma sak vid andra liknande tillfällen. Är så obekväm.
 
Hur nätverkar man!?
Seriöst, jag kan inte. Är jag på vernissager pratar jag med de jag känner, annars står jag och ser obekväm ut. Samma sak vid andra liknande tillfällen. Är så obekväm.

Det är kanske ingen direkt vetenskap :D
Tycker att det beror lite på situation osv. Jag brukar fokusera på att inte vara alltför stel och tillrättalagd och att inte uppenbart ha en klyshig ingång typ "nej men vilket fantastiskt väder vi har idag" tex känns ju uppenbart som att man är svin-stel och inte har något vettigt att dra till med ;)
Är man sjukt obekväm kan ju en ice-breaker vara att dra till med "shit vad obekväm jag är på sånna här tillställningar, är jag den enda introverta personen här eller..?". Då kommer säkert nån annan hänga på (alla är ju inte bekväma med mingel, det garanterar jag).
Om man är ensam på ett event så har man ju guldläge att mingla, finns ingen risk att man hamnar i en grupp bland de man känner sen tidigare. Då är det väl viktigast att röra sig i rummet, hitta en smidig igång liksom.
Ofta är man ju på event där man vet vilka folk är men man kanske inte har ngn relation på det viset. Då brukar jag köra typ "heeeej, vi är ju instapolare så tänkte att det vore ju stelt att inte komma fram och hälsa IRL"! Då brukar samtalet ofta dra igång.
 
Total kaos efter det värdelösa mötet. Nu verkar allt lugnat sig en aning.
Huvudvärken och magknipet kom som ett brev på posten, jag tänker vara stenhård och följa min nya plan om att så fort huvudvärken eller magknipet blir outhärdligt går jag hem. Sluta härda ut det outhärdliga. 100% ego, och sätter nog kollegorna i en dålig sits. Men det är faktiskt dags för förändring.
Heja dig!! :bow:
 
Det är ett aber att ha två ingångar till en reception. En rakt framför där jag sitter och en bakom.
Nu har det varit kaos igen och folk kommer från båda håll. Nu har jag dunderhuvudvärk, så nu är det dags för mig att bege mig hemåt. Är ändå på rätt gott humör - kan bero på att det är ridlektion i kväll.
 
Sambon ringde ett stall i jobbärende. Det visade sig vara min första chef som svarade. Han kom ihåg mig och hälsade så hjärtligt. :heart "Ja, det där glömmer man inte. Är hon fortfarande femjävlig med de där bökiga individerna?":laugh:

Jag började hänga där efter att ha praoat där. Jag fick inte röra en av hästarna om inte just chefen tagit ut och satt fast honom i kättingarna. Han var helt livsfarlig och hade sparkat en man medvetslös hos Stig H. De fick ut honom innan hästen kunde göra mer skada, han attackerade fortfarande efter mannen trillat ihop. Han var en sån ovanlig sak som fullföljde sina attacker och inte varnade som typ 99,9% gör. En morgon hittade han mig och hästen sovande i boxen, jag mot hästens bog. Jag hade ju smygumgåtts med hästen och hittat honom sas. Jag fick mig en avhyvling som hette duga över att jag sov så. Helt berättigat! Men man insåg att hästen gjorde inte mig något. Jag var ju ung och okunnig. Men vi funkade. Jag red och skötte om den i några år. Den hästen och den chefen(som var den enda som hästen inte försökte mörda i övrigt.. även om han inte direkt gillade chefen heller) som gav mig min första chans och första hästjobb. Hästen var liksom som ett test ang feeling.
Han skyddade också unga mig från snuskgubbar, som det fanns gott om där. Har så mkt att tacka honom för. Både med att han trodde på mig, att jag fick lära mig så himla mycket av bla den chefen som har så jäkla kunskap och feeling, åka med på kul äventyr och att ingen predator sabbade min "barndom".

Kul att det var han!
Ska haka på dit och ta med mig lite gamla kort sen.
 
Fy vad segt att hålla på inne i hundra år och så skrev jag in fel en gång dessutom :arghh:
Och sen är en faktura som jag inte hittar och nu mailat det företaget omen ny.

Nu äta sen går jag ut
 
Kokat grönsakssoppa.
 

Bifogade filer

  • 2803684D-BE93-4B7B-A129-2948BA9AD41D.webp
    2803684D-BE93-4B7B-A129-2948BA9AD41D.webp
    141,8 KB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp