Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis haft en såndär braig meltdown. Allt känns tusen kilo lättare.
Pratat med mamma, och vi kom nog fram till en del saker.
Mamma har faktiskt jobbat på samma arbetsplats som jag, hon vet precis hur uselt det är - och hade lite idéer som jag ska testa.
Nu har jag en lös plan för hur jag ska göra, tror jag, och den innefattar att försöka må bättre allmänt och sen hur jag ska söka mig bort från min värdekassa arbetsplats.
Känner lite som att mitt liv just nu behöver ett riktigt training montage :D

Nu ska jag sova en liten stund, klä på mig min balklänning jag hade i nian (alvklänning, jag har alltid gått mina egna vägar) med tillhörande bling och sminkning. Sen baka kanelbullesockerkaka, och ta en kort promenad men kanske inte i alvklänning.
Efter det kommer mamma och då ska vi färga ögonbrynen, äta, och göra ansiktsmasker.

Är fast besluten att vända på skiten nu. Nu får det vara nog.

Stort gilla på det där! <3
 
Jag har precis haft en såndär braig meltdown. Allt känns tusen kilo lättare.
Pratat med mamma, och vi kom nog fram till en del saker.
Mamma har faktiskt jobbat på samma arbetsplats som jag, hon vet precis hur uselt det är - och hade lite idéer som jag ska testa.
Nu har jag en lös plan för hur jag ska göra, tror jag, och den innefattar att försöka må bättre allmänt och sen hur jag ska söka mig bort från min värdekassa arbetsplats.
Känner lite som att mitt liv just nu behöver ett riktigt training montage :D

Nu ska jag sova en liten stund, klä på mig min balklänning jag hade i nian (alvklänning, jag har alltid gått mina egna vägar) med tillhörande bling och sminkning. Sen baka kanelbullesockerkaka, och ta en kort promenad men kanske inte i alvklänning.
Efter det kommer mamma och då ska vi färga ögonbrynen, äta, och göra ansiktsmasker.

Är fast besluten att vända på skiten nu. Nu får det vara nog.

Det där är fighting talk, bra! 💪 👊
 
Är det en äldre person? Bara tänker för ju äldre man är desto mindre vatten finns i kroppen naturligt och väldigt lätt att bli uttorkad!
hahaha.
Vad jag fattat så har hen knappt lämnat tonåren.

Magsjuka kan tömma alla kroppens reserver rätt snabbt. En domare kom till kvalitetsbedömningen av plikt. Han hade legat i magsjuka hela natten. Eftersom jag är diabetiker så har jag alltid druvsocker med mig. Han var rejält risig men druvsockret fick honom på fötter.
 
Har varit och lånat 4 böcker på bibblan 👍 och fått lite luft. De var tunga så behövde dumpa av dem här hemma, men tror jag ska passa på å gå ut lite till innan jag går in för dagen...
 
84336020_10156855404741099_4437810211683565568_n.jpg

Det gick bra att lasta igår och idag var första dagen i nya stallet. En underbar dag och snart ska jag till stallet igen :D
 
Inkommen efter att ha slagits med en björnbärsbuske men efter en hel del skrik, från mig, så är den rejält tilltufsad iaf. Ångrar så att jag planterade det där taggtrådsbuskaget där jag behöver passera, men där jag först satte det växte det inte alls och nu vill jag bara bli av med det.

Nu börjar det även bli så förbannat med vildsvin borta vid stallet så det är snudd på livsfarligt att ta in hästarna, de flyger i luften för minsta lilla snart. Ska nog börja förlägga en massa promenader med hundarna och se om grisarna väljer att flytta sig. Markägaren är gammal och skröpplig och jagar inte, han som har jakten gör det inte heller så håller de på bökar upp allt, verkligen allt utom hästhagen!

Närmsta grannen har dem ända in till husgrunden och borta hos hästarna ser det ut som någon kört en jordfräs tom på grusparkeringen. De verkar tack och lov ha respekt för hästarna även om jag sett två flockar skena genom hästhagen. Jag har även sett djupa bromsspår efter sliding stops så det är på egen risk de springer genom. 😬
 
Inkommen efter att ha slagits med en björnbärsbuske men efter en hel del skrik, från mig, så är den rejält tilltufsad iaf. Ångrar så att jag planterade det där taggtrådsbuskaget där jag behöver passera, men där jag först satte det växte det inte alls och nu vill jag bara bli av med det.

Nu börjar det även bli så förbannat med vildsvin borta vid stallet så det är snudd på livsfarligt att ta in hästarna, de flyger i luften för minsta lilla snart. Ska nog börja förlägga en massa promenader med hundarna och se om grisarna väljer att flytta sig. Markägaren är gammal och skröpplig och jagar inte, han som har jakten gör det inte heller så håller de på bökar upp allt, verkligen allt utom hästhagen!

Närmsta grannen har dem ända in till husgrunden och borta hos hästarna ser det ut som någon kört en jordfräs tom på grusparkeringen. De verkar tack och lov ha respekt för hästarna även om jag sett två flockar skena genom hästhagen. Jag har även sett djupa bromsspår efter sliding stops så det är på egen risk de springer genom. 😬

Jag kan låna ut särbon med bössa :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp