Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har modellat hur många gånger som helst och tycker att det är superkul :D Många gånger är det bara färgen och ingen klippning alls. Jag är dock okej med klippning så länge det inte blir kortare än att jag kan sätta upp det :)
Jag tycker att du ska prova någon gång :)

En liten tatuering kostar bara typ 500 så det är billigare ;)

Jag får kanske överväga nästa gång jag ser en annons. :)

En liiiten, liiiten! Fast det räcker ju för må-bra känslan. <3
 
Sitter och äter macka. Springturen gjorde susen mot Blörk. Det ösregnade och jag blev blöt och nedkyld, sen in i varm dusch.
Nu går hjärnan på högvarv och vill göra alla möjliga konstiga saker, vet inte om det är bra eller dåligt :confused: ska försöka bestämma mig för två saker att göra, så jag inte övergör och går in i Blörk mode igen.
 
Nyss hemma efter att ha gått och velat hela dan om jag skulle köpa nya mattor eller inte. :meh:
Kollar på nätet och oj, de jag hade tänkt mig fanns ett fåtal kvar av i en butik och inga alls i Uppsala som jag tänkt åka till i morgon! Åker och reagerar över att jag har så mycket mötande trafik på min genväg men inser när jag kommer upp på E4:an att det är totalstopp åt andra hållet, ser en ambulansbuss(?) med blåljus och trafikrapporten går ut med en stor olycka så det förklarar det hela.

Hittar naturligtvis inte mattorna jag ville ha men är ändå nöjd med de jag köpte. Passar på att handla lite mer när jag ändå är ute och eftersom det fortfarande såg ut att vara stopp i trafiken åt jag en oplanerad middag ute. Sen hade köerna lättat fram till min smitväg hem så det gick hyfsat bra att ta mig hem mycket senare än vad jag tänkt men utan större missöden.
 
Efter jobb hela dagen och sen stallet var det riktigt gott med cowboysoppa och nybakat bröd 😍 och sen semla 😋. Proppismätt. Blev lixom lite besviken på semlan i tisdags så idag köpte jag på bageri (var såå sugen 😇) och köpte med en varsin till grannarna och vi fick i utbyte nybakade frallor och bagels 😋.

Och sambon tyckte visst vi skulle piffa till duschen med duschmunstycke med LED-lampor 😁.
 
Jag behövde lite loppis idag.... :) Förmodligen Johansfors glasbruk, och förmodligen uranglas. Och endast 40 kr.
20200130_170257.jpg

Duken köpte jag också - 15 kr :) !
 
Oj, varför det? :)
För att det förmodligen är uranglas :) .

Wikipedia: Uranglas är glas där man har tillsatt uran i glasmassan. Mängden uran i glaset varierar vanligen från spårnivåer till runt 2 viktprocent uran. Färgen på uranglas varierar från gult till grönt. Uranglas användes förr till hushållsföremål, men detta upphörde i princip då tillgången på uran kraftigt begränsades under kalla kriget.
 
För att det förmodligen är uranglas :) .

Wikipedia: Uranglas är glas där man har tillsatt uran i glasmassan. Mängden uran i glaset varierar vanligen från spårnivåer till runt 2 viktprocent uran. Färgen på uranglas varierar från gult till grönt. Uranglas användes förr till hushållsföremål, men detta upphörde i princip då tillgången på uran kraftigt begränsades under kalla kriget.
Tack, var för lat för att googla :D
Det är inte radioaktivt då? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp