Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shit on a stick. Varit på jobbmässa in Kungsträdgården med mina deltagare. Fruktansvärt varmt och många där så trängsel utan like. Iaf fick man popcorn, jordgubbar, glass, godis och vattenflaskor. Samt kepsar tack och lov. Det var inte så riktat mot deltagarna. Men det finns ändå visst hopp. Bla letar de hemtjänst till arabisktalande och en av deltagarna talar iofs usel svenska men kanske som sommarvikarie?

Sedan skulle jag hämta ut ett paket. Fick panik i affären eftersom jag inte hittade min plånbok. Ringde direkt och spärrade kortet men ingenting hade tagits ut, pust. Frustrationen att skaffa nytt ID kort etc var stor. BankID fungerade inte av någon anledning för att identifiera mig. Så jag kunde inte hämta ut paketet.

Kommer hem och plånboken ligger vid datorn och kommer på att jag skulle betala något med det kontokortet. Tur i oturen. Nu får jag vänta i fyra till sju dagar men, men. Ändå slutet gott, allting gott.

Rulltrappan i Kungsan var avstängd uppåt och den är låååång. Shit vilken dålig kondis jag har. Dessutom håller de på att installera en ny hiss. Så det var bara att kravla mig uppför. Polisen var där och gjorde reklam, nu skulle jag aldrig söka jobb där, men jag skulle misslyckas så kapitalt med fystesten. :D
 
Håller på och förbereder för en minivandring. Planen är att sticka ut ikväll efter att ha ätit middag och komma hem imorgon innan lunch. Då blir det ändå en natt ute, jag hinner hem innan det ska bli 26(!) grader varmt och behöver bara släpa på pyttelite mat (frukost).
 
SKF?

EDIT: googlade :D
Ja de håller på med nånting som heter 5:s i Katrineholm är det ett antal personer som fördriver dagarna med att märka upp allt.... var kniven skall ligga på bordet var gemen skall stå. Var container skall stå exakt.... om jag säger så. Jag som ser produktiviteten så hjälper det inte riktigt på mängden gods som tillverkas...

Hörromdagen ägnade 3 personer en dag åt att flytta kupolen i taket vilket gjorde att en elektriker på köpet fick jobb i tre dagar att flytta vissa lampor mm... men allting skapar arbete... det är bara det att en del saker läggs det onödigt med tid på...
 
Det är inte bara matte som njuter av en ledig dag. 😊
20230523_134842.jpg
 
Jag är klar!
Nu har jag redovisat, opponerat och blivit opponerad på!

Starkt G, erbjudande om försök på att komplettera upp till VG på fredag.
Gav det några timmars fundering, men det var bara ont i magen och beslutsångest... Så mailade och tackade för möjligheten, men avböjde komplettering. Yrkeshögskola och jobb kirrat efter sommaren, G eller VG på en 5 veckors kurs är inte det som kommer avgöra min framtid. (ahem, ta i trä)

Jag nöjer mig med vetskapen om att jag kan, kompetensen finns där.
Så. NU är jag faktiskt helt klar. 2 års utbildning. Ledig sommar, även om jag ska plugga på eget bevåg inför mitt jobb som inte är exakt det jag pluggade till 😅

WOHO!
Bubbel på kylning, Depeche Mode ikväll! 🥳
 
Sprang in ett snabbt litet varv vid hästavdelningen när jag hämtade upp varor idag och gjorde minsann ett fynd! Behöver fylla på med en ny burk skillingaryd fyra ess-salva (vem förknippar inte den doften med hästar ?!? 😄😍. Tänkte jag skulle lägga den i beställningen från Börjes menä en 500 ml burk för 155 kr där när jag kunde få en lika stor burk för bara 100 kr på CG?! Nä skulle inte tro det va 😁.
#iblandkanmangörafynd
 
Få se om jag kommer upp ur sängen i morgon. Har promenerat ca 3 ggr längre än jag brukar. Fötterna surrar och gör ont och ryggen verkar vara ur led men är väldigt nöjd med mig själv för att jag promenerade som jag tänkt!
Har precis ätit middag vilket blev picadelisallad.
Ser Efter fem och dricker Trocadero.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 205
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 919
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp