Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, inte gjort mycket idag… dags att äta lunch kanske. Ska ta en promenad efteråt men gissar det är tusen grader varmt ute. Hade kunnat åkt och simmat men antar att det är typ tusen personer där också. Dubbelsuck.

Kanske åker och handlar ikväll, eller imorgon bitti…
 
Suck, inte gjort mycket idag… dags att äta lunch kanske. Ska ta en promenad efteråt men gissar det är tusen grader varmt ute. Hade kunnat åkt och simmat men antar att det är typ tusen personer där också. Dubbelsuck.

Kanske åker och handlar ikväll, eller imorgon bitti…
Åk till sunbyholm och titta på hästar.
 
Åkte iväg i morse tillsammans med killen jag träffar, vi tog oss till ett bad där det skulle passa bra att snorkla, och åh vad det var kul! Jag glömmer mellan gångerna hur mycket jag älskar att snorkla, men det är en så skön känsla att simma, så enkelt att röra sig och så häftigt att se massor som inte går att se på land. Idag såg vi en manet(!) och flera stim med småfisk, och såklart en hel del växter.

Jag förvånades också över hur länge jag orkade simma. Jag är ingen van simmare, inte alls, men så fort jag började slappna av och tänka lite på tekniken så gick det lätt och när det var dags att gå hem så var det inte för att jag var trött, utan för att det började bli lite väl kyligt, började komma mycket folk osv. När vi kom till badplatsen var det snudd på folktomt. När vi åkte därifrån var parkeringen proppfull och det var låååååång nästan stillastående kö på bilvägen... Jag fortsätter föredra morgondopp :p
 
20220813_130134.webp



Jag är hemma och rensar o föräldrarnas gardrrober - hittar min gamla balklänning som fortfarande passar - vart säljer man en spn bäst? Blocket? Någon app såsom Sellpy?
 
Har fått putta ut barn typ tre gånger så jag kan skriva. Måste nog baka lite snart.

Huset blev inte uppsäkrat igår, det var tydligen krångligt, kommer få en beskrivning på mailen 😱
 
Alltså. Självsäkra unga män.
Fick argumentera att få en medicin jag ska ha. Den visste han inget om. Så jag fick övertyga honom om att gå och kolla.

Sen kom han glatt med tabletter.
Tur man har mål i mun

Störigt också med icke självsäkra unga män. Tex ngn ung AT som beklagade sig typ ”alltså jag är ju ingen xxx läkare jag vikarierar bara här för xxx vabbar”.
Jag ba ”aha okej noterat, kan jag få mer info om xxxx har hans barn snuva eller”?
Sen gissade han några diagnoser men la till att han skulle gå och googla och försvann 😆
 
Jag ska till tre olika affärer och försöker planera bäst rutt - det här låter som ett geometriproblem.

1 affär, en bussresa bort, men där det ska inhandlas yoghurt och annat i matväg, dvs något man vill ha ute så kort tid som möjligt i värmen. De två andra butikerna ligger buss-tvärbana bort. Icke känsliga saker där och på samma plats. Att tvärbanan är avstängd för närvarande komplicerar saker. Jag hatar att springa runt och leta ersättningsbussar.

I-landsproblem are us
 
Precis ätit sen lunch, nu ska jag dricka kallt kaffe som jag så förutseende köpte igår. ✌🏼

Våndas lite över att tacka nej till sociala event där jag enbart tackar nej för att "insatsen" (restiden, reskostnaden, osv) blir större än vad jag vill investera. Känner mig som världens största egoist.
 
Jag ska till tre olika affärer och försöker planera bäst rutt - det här låter som ett geometriproblem.

1 affär, en bussresa bort, men där det ska inhandlas yoghurt och annat i matväg, dvs något man vill ha ute så kort tid som möjligt i värmen. De två andra butikerna ligger buss-tvärbana bort. Icke känsliga saker där och på samma plats. Att tvärbanan är avstängd för närvarande komplicerar saker. Jag hatar att springa runt och leta ersättningsbussar.

I-landsproblem are us
Kylväska med två klampar! Så får du flera timmars marginal mot tågstrul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp