Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är aggressiviteten okontrollerbar på något sätt eller bidrar den till att du gör saker som blir problematiska för dig? Måste vara väldigt obehagligt för dig oavsett, givetvis! Tänker dock att aggression som känsla inte behöver vara farligt på något sätt - beroende på hur man agerar i känslan vill säga?
Har läkaren lyft att det ofta uppstår biverkningar vid läkemedelsinsättning (två-fyra veckor) men vilka oftast även är övergående?
Dessvärre för insättning av psykofarmaka oftast med sig någon biverkning under de första veckorna, dock försvinner oftast dessa när kroppen har "ställt in sig" på läkemedelskoncentrationen. Före insättningsperioden är avslutad är det svårt att riktigt säga vad som skulle kunna vara kvarstående biverkningar eller om önskade effekter skulle kunna uppnås...Nope, läkaren sa ingenting. Hon bara satte in mer medicin. Trots att jag har testat den innan utan effekt..
Jag är mest arg och lättretad, det går ut över maken i form av snäsighet och allmän surhet. Han är mycket förstående hela tiden, vilket gör mig ännu argare!
Det är en fruktansvärt jobbig känsla. Jag gör inget "åt den" men det bubblar i mig hela tiden.
Är mest fundersam över hur jag ska kunna jobba, både deprimerad och ilsken.
Jag har sån ångestpanik över allt som plötsligt händer just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Ärligt, allt går åt helvete och stresstålig är jag definitivt inte för tillfället.
Kram!Jag har sån ångestpanik över allt som plötsligt händer just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Ärligt, allt går åt helvete och stresstålig är jag definitivt inte för tillfället.
Hoppas att ni får en trevlig sverige-resa (i framtiden då)!Haha, nä inga planer på att flytta till Sverige men förhoppningsvis ha råd att åka och hälsa på inom nåt år i alla fall
Tycker också att hela världen borde vara ett land. Vem är vi (dem?) att bestämma liksom at du, du, du och du får resa men inte du eller du. Fast om du har 50' att ge oss så kanske då..
Dessvärre för insättning av psykofarmaka oftast med sig någon biverkning under de första veckorna, dock försvinner oftast dessa när kroppen har "ställt in sig" på läkemedelskoncentrationen. Före insättningsperioden är avslutad är det svårt att riktigt säga vad som skulle kunna vara kvarstående biverkningar eller om önskade effekter skulle kunna uppnås...
Om det är möjligt att fortsätta behandling trots tillkommande symtom i början, underlättar det oftast för att bedöma om läkemedlet är verksamt för dig och/eller vilka läkemedel med andra verkningsmekanismer som kan vara hjälpsamma.
Det är okej att vara lättirriterad, snäsig och sur oavsett, och speciellt när du inte mår bra och har insättning av "nytt" läkemedel.
Har du gjort upp strategier som kan lätta på aggressionen? Går det att den "bara får vara" för en stund?
Kanske är det läge att sjukskriva dig själv i sju dagars tid? Vila och fundera på vad du kan göra för att må lite bättre?
Du kanske ska bjuda in makens smaskande vänJag har undvikit att läsa dem
Googlade nu, och högst upp på listan på fass står aggressivitet. Yay liksom.
Du kanske ska bjuda in makens smaskande vän
Litiumet sattes ut direkt när jag fick eksem, där var det inte tal om att vänta och se..
Om mitt "nya" humör är pga lägsta dosen lamotrigin vill jag inte veta hur jag blir på högre dos.. Och jagj kan inte gå runt såhär i 2-4 veckor. Varken för mig eller omgivningen.
Olika typer av biverkningar får hanteras på olika sätt, givetvis. En hudreaktion är ex. mer alarmerande än symtom från mag-tarm vid insättning av litium. Min tanke var endast att nytillkomna symtom som uppstår vid behandlingsstart inte behöver kvarstå eller förvärras vid ökad dos.
När symtomen som ex. aggression är totalt ohanterbara för en, så är det såklart läge att lyfta behov om utsättning och ny behandlingsplan Hoppas du mår bättre snart!