Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker vin och deppar.

Värme har den effekten på mig. Jag blir modlös, ångestfylld och tappar allt.
Men om ett par dagar ska det bli svalare och då lever jag igen. Kroppen gör nog mindre ont också. Jäklar vad det går åt värktabletter när det är hett....

Dricker vin och deppar.

Värme har den effekten på mig. Jag blir modlös, ångestfylld och tappar allt.
Men om ett par dagar ska det bli svalare och då lever jag igen. Kroppen gör nog mindre ont också. Jäklar vad det går åt värktabletter när det är hett....

Jag har pratat med flera som säger samma sak vad gäller kroppen och framförallt att de här tvära kasten med varmt/kallt ställer till det för dem.

Efter fyra timmar på badet och sen grillmiddag hos mina föräldrar så ligger vi nu i bara underkläder på sängen och har fläkten gående vid det vidöppna fönstret. Ca 33 grader i solen ute...

Ska dricka en Bacardi Breezer och bara njuta av hur livet rullar på åt rätt håll. Blir väl att peppa lite jobbhelg för att sedan bara arbeta totalt 14 timmar nästa vecka (2 kvällar + 1 dag) :D

Kollade precis i köket (där solen ligger på): 38 grader. På väggen (som är i skuggan, 27,3 grader. He e' lit' varmt nu...
Meeeen, vi har här i norr inte alls sådär varmt....såg att det skulle bli 5 (!) grader i Norrbottens kustland typ. Sen är ju sommaren hur sen som helst i fjällen finns inte en blomma tydligen. Jag bor i fel landsända, som vanligt.

Sitter på balkongen och dricker Granatäpplejuice, direkt ut förpackningen orkar inte resa på mej och hämta glaset som jag glömde på bordet i köket

Det var varmt på jobbet. När det jobbigaste på arbetsdagen inte är att stå i strålande solsken, iklädd uniform, i en timme mitt på dagen så är det för varmt inne.
Det kommer vara varmt imorgon också. Blä.

Funderar på om jag ska bädda åt dottern på golvet nedanför fönstret i natt. Hennes säng ligger liksom bakom det öppna fönstret och får typ mindre luft när man har öppet, och ligger hon i min säng lär vi båda svettas ihjäl... Är det galet eller smart?

Funderar på om jag ska bädda åt dottern på golvet nedanför fönstret i natt. Hennes säng ligger liksom bakom det öppna fönstret och får typ mindre luft när man har öppet, och ligger hon i min säng lär vi båda svettas ihjäl... Är det galet eller smart?

Mathilde sover ibland på golvet, enbart för att hon känner för det. Hon brukar ta sitt täcke, vika det dubbelt och sen lägga kudden och sig själv uppepå. Sen har hon ett påslakan som täcke. (Varför hon, som liksom jag alltid är varm, envisas med att ha ett täckesfyllt påslakan i sängen förstår jag inte men det är bra att ha som underlag när hon ska sova på golvet :p )

Mathilde sover ibland på golvet, enbart för att hon känner för det. Hon brukar ta sitt täcke, vika det dubbelt och sen lägga kudden och sig själv uppepå. Sen har hon ett påslakan som täcke. (Varför hon, som liksom jag alltid är varm, envisas med att ha ett täckesfyllt påslakan i sängen förstår jag inte men det är bra att ha som underlag när hon ska sova på golvet :p )
Alice sover oftast utan täcke, eller med bara en fleecefilt. Hon har aldrig sovit på golvet förr och snarkar ju sen länge nu så jag kan inte fråga henne. Men hon brukar inte reagera på konstigheter så det får nog bli så! Det är snart dags att sova för mig också ju, nu när det äntligen börjar bli behaglig temp inne. Har vidöppet åt två håll och fläkt i fönstret åt det "kalla" hållet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 977
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 257
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka