Sv: Vad gör ni med era bebisar?
Min son på drygt 2 månader är också ganska mycket vaken. Vi har inte fått in några riktiga rutiner ännu, förutom att han somnar vid ca 10-tiden på kvällen för natten och sover mellan 6-8 timmar och sen ammar jag och så somnar han (i bästa fall) om och sover ett par timmar till.
Sovandet på dagtid varierar från dag till dag och oftast sover han max en timme i stöten. Ibland lyckas han ju överraska en och sover 2-3 timmar, men det är man ju inte beredd på så då har man ju ändå inte fått så mycket gjort :smirk:
När han är vaken sitter han en hel del i babysittern och tittar på vad jag gör (tex nu när jag skriver detta), eller ligger på golvet under babygymet och sprattlar. Fast inget av detta kan han ju göra nåt längre tag innan han tröttnar.
Hans äldre bröder (4½ och 7 år) kan underhålla honom endel när han ligger på golvet eller sitter i sittern. Han vill gärna att man pratar med honom och har börjat att "prata" tillbaka.
Jag bär omkring honom endel i babybjörnen också, men nu när det är så soligt och varmt är det lite svårt att göra det utomhus. Annars funkar det ypperligt att stängsla med babybjörn. Bebis sover alldeles utmärkt då!
Promenader med barnvagnen är också bra, då kan han liggga och jollra endel tills han somnar, men tyvärr sover han inte länge när vagnen står still sen.
Jag längtar tills han kan börja gripa tag i leksakerna, för då kan han nog underhålla sig själv lite mer (kunde framförallt min äldsta son jättebra, mellanpojken var lite mer att man själv skulle vara med hela tiden).