Vad gör ni med alla skolfoton?

Mirre

Trådstartare
Det blir ju några stycken, förutom de som sitter inramade på väggen är det en massa mindre foton som bara blir liggandes. Vore ju kul att göra något med dem, men vad? Några sitter i album men var väldigt varierande storlek på fotona såg jag

Det blir ju några stycken, förutom de som sitter inramade på väggen är det en massa mindre foton som bara blir liggandes. Vore ju kul att göra något med dem, men vad? Några sitter i album men var väldigt varierande storlek på fotona såg jag

De små fotona gav man till barnen så fick de byta foton med varandra. (I alla fall gjorde man så förr. )

Jag beställer bara ett fåtal, som tur är så har kommunen anlitat en värdelös fotograf genom åren så att avstå köp har känts rätt :angel:. Nu sist köpte jag skolkatalogen enbart för att det var mellanpojkens första år, och äldsta pojkens sista år. Eftersom de går inom samma enhet (heter det så?) så är dom i samma katalog.

Men bildcollage annars, om man återgår till din fråga?

Jag har någon slags samlings-foto-album av min uppväxt där mina föräldrar på en sida satt sådana där små foton från varje skolfotografering från första klass till sista året på gymnasiet. Lite kul att titta på såhär i efterhand!

Kan man inte bara beställa ett visst antal? Det tror jag att man kunde när jag var barn
man kan inte välja vad man vill ha i förväg, utan antingen får man hem ett helt paket (möjligen med tillägg av ännu fler, som går att beställa) eller inget alls. Man har rätt att returnera det man inte vill ha innan ett visst datum, men har man inte gjort det då måste man betala för allihop.

Det tråkiga med skolfoton är att det ofta är "dåliga" foton på barnen.
Min äldsta dotters första skolfoton är såna urkassa bilder, där man knappt kan se att det är hon som är fotograferad.

Köper dom.alltid digitalt om det går.
Oftast används bilderna till julklsppar till mor o farföräldrar ;)

Ett dagisfoto blev så bra så förstorade det i gråskala. Två andra sitter uppe inramade som de är. Resten har jag sparat i en pärm där dottern har diplom, intyg, skolmimnen mm. Aldrig köpt såna färdiga ark m 100 miniatyrbilder.
Funderar på att köpa skolkatalogen att spara för varje år, jag själv gillar att bläddra i mina gamla!

man kan inte välja vad man vill ha i förväg, utan antingen får man hem ett helt paket (möjligen med tillägg av ännu fler, som går att beställa) eller inget alls. Man har rätt att returnera det man inte vill ha innan ett visst datum, men har man inte gjort det då måste man betala för allihop.

Det tråkiga med skolfoton är att det ofta är "dåliga" foton på barnen.
Min äldsta dotters första skolfoton är såna urkassa bilder, där man knappt kan se att det är hon som är fotograferad.
Vi får logga in på webben o välja exakt vilka vi villl ha, supersmidigt!
Och hittills har alla foton blivit riktigt bra *ta i trä*

Liknande trådar

Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
855
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar