Vad gör ni för att pigga upp er?

tott

Trådstartare
Typ nu när det regnar och regnar, hösten är här - hur gör ni för att pigga upp er?
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Jag försöker hitta på roliga saker. Ha planer för sådant som är kul.

Dessutom försöker jag se till så att jag känner mig fräsch, så en tur till frisören, lite renovering hemma. Kanske går på massage/ansiktsbehandling eller någonting annat också.

Och äta rätt. Inte sätta sig framför tv:n med massa onyttigt. Jag har så lätt för att gå upp i vikt och jag blir så missnöjd när jag går upp, så för mig är det viktigt att äta fräscht och nyttigt. Inte en massa onödiga ämnen och kemikalier kroppen har svårt för att hantera.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Jag sticker ut på havet och paddlar eller dyker. Höst vinter och vår är bästa årstiderna därute och på hösten är vattnet fortfarande varmt och likaså land och det är fritt från folk och båtdårar. Blir det dimma stannar jag på nån ö, det finns INGET som går upp mot en dag med tjocka när man bara hör fartygen och vågskvalpet där man sitter eller ligger med en bra bok och en mugg nykokt kaffe, där laddar jag mina batterier. :love:
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Jag reser. Har oftast en resa inbokad som jag kan se fram emot när det är mörkt och kallt.
Annars piggar jag upp mig med mysiga hemmakvällar framför brasan efter att ha varit ute med djuren i skog och mark.

Jag försöker även sova och äta rätt, jag tror det har stor betydelse för välmåendet
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

nästan varje kväll tänder jag levande ljus. Av någon anledning hjälper det mig jättemycket mot mörka kvällar. Kanske bara för att det ger mysstämning istället för att jag bara suckar över att det blir mörkt så tidigt
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Ut och springa, det är mitt bästa knep. Det är inte alltid så kul att vara ute men det är alltid himla skönt att komma in och ta en varm dusch, hoppa i något bekvämt och bänka sig i soffan
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Njuter av solen när det finns, tar promenader och lyssnar på bra musik.
Försöker ha städat inne och mycket ljus.
Har ju inte råd med nån lyx, men försöker äta bra och så har jag och grannarna lite middagar och sånt ihop med lite god mat och en massa tjöt :)
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Innemys med sterainljus, elda i öppna spisen, spelar vinyler och dricker portvin!
Läser böcker och stickar raggsockor och annat som jag tycker är höstmysigt.

Går ut och njuter av hösten... krattar löv, promenerar eller vad som. Sen är det grymt mysigt att få komma in, ta en varm dusch och laga god höstmat.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Rör på mig, tar vara på soltimmarna och den friska luften, prioriterar rätt antal sömntimmar, ser till att ha roliga saker planerade och gör mitt yttersta för att hålla mig frisk.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Regniga dagar - tar på mig regnkläderna och njuter av att rida ut i skogen. Det luktar underbart :love:

Inte regniga dagar - älskar att promenera i höstlöven. Det låter så härligt och jag älskar synen av färgstarka höstlöv.

Inomhus - tänder ljus, lägger fram lite extra filtar i soffan, fikar oftare (kanske inte det nyttigaste, men mysigt!) och kommer igång med inomhusträningen igen.

Jag försöker göra varje årstid till min favorit-årstid, det är ju så trist om man ska gå och längta efter något annat 10 månader av 12 :)
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Jag springer och njuter sedan av att hoppa in i duschen och kura ner mig i soffan.
Jag köper goda tésorter som jag dricker.
Jag tänder ljus.
Jag bakar surdegsbröd.
:)
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Tänder doftljus och kurrar ner mig i soffan med en kopp varm choklad och tittar på en komedifilm/serie.

Förr när jag hade häst så pysslade jag om hästen och nu när jag har häst igen så kommer jag tillbringa en hel del tid hos hästen och mysa med honom. Det gör mig lycklig.

Spela spel med barnen eller sitta i soffan och kolla på tecknat med dom.

Kolla på film och äta favoritgodiset utan ångest.

Ta en promenad/springrunda med hunden i skogen. Det ger mig mycket - frisk luft, motion, nöjd med mig själv, hunden stimuleras och får motion, egentid och tid att tänka. Så jag springer en hel del på hösten.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

KL

umgås med kompisar, sätter på mig kläder jag tycker är kul (har rätt mycket klackar, paljetter eller blänkande saker i min garderob ;)), sätter på läppstift eller provar en ny frisyr/håruppsättning, fixar något hemma som gör att jag gillar att vara där, planerar en resa, går på en fest, bio eller gör något annat jag inte gör varje dag. köper mat jag inte brukar, bjuder över folk på middag/drinkar/häng, går på dejt, tar kontakt med folk jag inte pratat med på evigheter, dito vänner som bor utomlands, läser en bok jag velat läsa men aldrig tagit mig för att börja, dito film, dito dokumentär. försöker dra ihop något kul med mina vänner som också tycker det är trist med höst, typ en liten resa, utflykt, spa, museum.

osv osv.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Jag piffar upp mig. Lägger ned extra mycket tid på naglar, hår, hy, kan sminka mig fint och klä upp mig bara för mig själv för att få en liten kick. Provar och planerar outfits, shoppar, nya skor.

Det, och att kura ihop mig i ett kolsvart rum under ett improviserat kudd-och-duntäcke-tält, med ett glas vin och framför ett riktigt bra TV-spel. Heavy Rain tycker jag trots storyn är jättemysigt och fint på mörka, regniga dagar.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Motion! Blir pigg och får energi av att motionera. Så det blir massa långpromenader med hundarna, är ute och joggar en del, tränar lite olika saker typ afropowerdance.

Äter bra. Nyttigt, fräscht och sånt jag mår riktigt bra av.

Sen som andra skrivit: tänder ljus. Är så himla mysigt.
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Matlagning. Gäller förvisso året runt men på hösten känns det som om man äntligen har tid för de där riktiga långkoken. Kommer fylla min höst med mustiga grytor och soppor :love:
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Faktiskt en av de största ansträngningar jag gör är att låta bli att gå och stirra ner i marken och kura ihop mig när jag är ute. Allra gladast blir jag av att lyfta blicken och titta på folk och min omgivning och det slår mig alltid hur folk lyckas se så fruktansvärt bittra o sura ut :p
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Tänder värmeljus och kurar i soffan under en filt och med ipaden i nävarna:D
Hösten har infunnit sig här rätt plötsligt och nyligen. Har blivit bortskämd med det varma vädret som varit:)
 
Sv: Vad gör ni för att pigga upp er?

Alltså, jaktsäsongen börjar nu :) Så fram tills januari går det av bara farten, men jan-mars är ett skit tycker jag... Nu ska vi åka iväg i januari och det hjälper.

Men att vara ute de ljusa timmarna och faktiskt inse att mörker inte är superhemskt är väl min strategi.
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 127
Senast: escodobe
·
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
471
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp