Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså förundras över alla upprörda småbarnsföräldrar som skriker ut sin enorma ilska mot årets julkalender. "Julen är förstörd tack vare SVT". "Mina barn ledsnade efter 3 minuter, skäms på er".
Seriöst. Vad är deras problem?
1. Julen är överskattad men OM den blir förstörd pga en fucking julkalender bör man kanske se över LIVET rent allmänt.
2. Det är väl inte SVTs ansvar om dina barn inte pallar sitta stilla mer än 3 minuter.
3. Med tanke på hur situationen ser ut just nu i världen finns det nog värre saker än att era bortskämda glin inte gillar julkalendern
Kaozzz...

ujuj, sitter i möte 13-16:45 och håller redan på att slockna.. och kaffemaskinen funkar inte. igen...

Jag tänkte köra den längden på kläning när jag ska med jobbet på julbord :o

Som sagt var, på mig blir korta klänningar ännu kortare. Har lång överkropp så på mig slutar dom inte på halva låret utan precis under rumpan :( Därför anser jag att dom som är så korta som denna är som tunikor. Ni andra får gärna bära så korta klänningar men jag kan inte :mad:

Som sagt var, på mig blir korta klänningar ännu kortare. Har lång överkropp så på mig slutar dom inte på halva låret utan precis under rumpan :( Därför anser jag att dom som är så korta som denna är som tunikor. Ni andra får gärna bära så korta klänningar men jag kan inte :mad:
Tråkigt med lång överkropp :mad:

Själv fick jag långa ben :up:

Prioterar bort lägenheten, kanske inte det smartaste :o

Man måste komma underfund med sånt själv och lägga allt på en nivå man själv orkar med och som inte suger energi ur en. Jag är älskar att ha städat men just nu får det se ut som fan pga att jag inte orkar. Jag prioriterar mig själv istället för att städa och sedan någon dag ( läs torsdag ) så städar jag :crazy:

Man måste se över vad som tar mer energi än det ger och lära sig att pausa vardagen korta stunder med sånt som ger energi tex meditation, långa promenader, läsa en bok, njuta av en kopp the medans man läser morgontidningen eller något liknande som man tycker om och som ger en energi och en paus från alla måsten.

Den hade varit i kortaste lager för mig också. Jag är "begåvad" med lång rygg, korta ben och fläskiga lår. Mina ben är helt enkelt inte nog slanka för att en kort klänning ska vara snygg på mig.

(Sen gillar jag inte modellen/materialet men det är ju egentligen en parentes och fråga om smak och tycke! )

Hahaha min gravidmage jag hade för 16 år sedan är också degig men det gör inget, det blev på något bra av det hela :D
Jag hade gått ner ~25 kg innan sambon gick bort. Sen sket det sig rätt hårt med det där :angel: Jag skulle ju bara låta mig komma på fötter lite, men har visst inte gjort det på två år verkar det som :angel: :D

Jag hade gått ner ~25 kg innan sambon gick bort. Sen sket det sig rätt hårt med det där :angel: Jag skulle ju bara låta mig komma på fötter lite, men har visst inte gjort det på två år verkar det som :angel: :D

Det spelar ingen roll om det tar 2 år till så länge du inte får några sjukdomar eller problem pga din vikt. Låt det ta den tiden det tar och gör en förändring när du själv är så pass stark att du klarar av det :heart

Det spelar ingen roll om det tar 2 år till så länge du inte får några sjukdomar eller problem pga din vikt. Låt det ta den tiden det tar och gör en förändring när du själv är så pass stark att du klarar av det :heart
Alltså, jag vill ju göra nåt åt det, men jag tycker alldeles för mycket om mat för att orka :D Har tidigare sagt att GBP och sånt är fuskvägar, men börjar ändra mig :angel:

Alltså, jag vill ju göra nåt åt det, men jag tycker alldeles för mycket om mat för att orka :D Har tidigare sagt att GBP och sånt är fuskvägar, men börjar ändra mig :angel:

Jag har många vänner i min närhet som gjort det och som står i kö för att göra det och det är ingen genväg, det är tufft och det krävs ändå engagemang och en förändring i livsföringen MEN det är en förbannat bra hjälp på vägen!

Finns grupper på FB, gå med i en sådan och läs vad andras upplevelser om det är och se hur det är att leva med efter en GBP. Finns även en annan variant som heter Sleave och som inte är lika drastisk att göra.

Jag får också långa ben i bland... bra att man kan förvilla ögat :angel:

Ja att förvilla är ju det vi som inte vann i det genetiska lotteriet får jobba hårt på ;)
Att klippa av nederdelen med en kort kjol eller tex färgblock eller stövlar över strumpbyxor funkar inte på mig. Men jag kan få "långa" ben i rätt modell av byxor som slimmar åt över höften och därefter har lite vidd. Dessa kan man med fördel gömma ett par höga skor under ;)Typ såhär

gra1.jpg

Jag har många vänner i min närhet som gjort det och som står i kö för att göra det och det är ingen genväg, det är tufft och det krävs ändå engagemang och en förändring i livsföringen MEN det är en förbannat bra hjälp på vägen!

Finns grupper på FB, gå med i en sådan och läs vad andras upplevelser om det är och se hur det är att leva med efter en GBP. Finns även en annan variant som heter Sleave och som inte är lika drastisk att göra.
Jo, jag har funderat på sleave också. Har en del GBP nära mig som det alla gått bra för, utom en som blivit näst intill anorektisk istället. Men hon var som en lillasyster till min sambo och opererades bara en månad efter hans död, när hon var väldigt deprimerad. Helt galet av sjukvården att tillåta det! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
431
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI