Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reklamera, det är inte ditt problem så de får fixa det (dvs byta ut ramen). Jag antar att det är en resårmadrass plus bäddmadrass så kan du inte sova på de två direkt på golvet och få hjälp av grannen att ställa ramen åt sidan?

Hade jag kunnat hade jag gärna åkt ner och hjälpt dig men Saaben är på verkstan :(

*stor kram*
Jag tror att den gamla sängramen är helt ok (en Malm) . Däremot tror jag - utan att ha orkat kolla - att bäddmadrassen fått sig en knäck. Den knakar ju. En stabil träkonstruktion ska inte knaka. Framförallt inte som helt ny. Nånstans är det galet. Han som tryckte upp madrassen fel så den fastnade i trappan tog i för kung och fosterland och det gick åt en hel del våld för att få loss den igen.

jag antar att en säng inte är konstruerad för att tåla belastning diagonalt elelr från sidorna.

Nåväl det visar sig.

Tack :heart för omtanke

Pa strander och i tatorter behover man inte alls fundera over ormar, och inte heller i norra delarna ... inte sa mycket i alla fall.:p Sjalv tycker jag definitivt att det ar laskigare med vargar i Sverige an ormar har ... Jag gissar att man vanjer sig vid hur man dealar med naturen dar man lever.;)
Så är det säkert! Vi har haft varg på gården men jag är ändå inte så rädd för dem. Jag får dock panikattacker av ormar inklusive i Sverige :p

Jag tror att den gamla sängramen är helt ok (en Malm) . Däremot tror jag - utan att ha orkat kolla - att bäddmadrassen fått sig en knäck. Den knakar ju. En stabil träkonstruktion ska inte knaka. Framförallt inte som helt ny. Nånstans är det galet. Han som tryckte upp madrassen fel så den fastnade i trappan tog i för kung och fosterland och det gick åt en hel del våld för att få loss den igen.

jag antar att en säng inte är konstruerad för att tåla belastning diagonalt elelr från sidorna.

Nåväl det visar sig.

Hoppas att det löser sig! Den killen som levererade verkar ha ställt till det ordentligt :mad:

Lärdom efter gårdagens fest. Fireball är farligt. Och jag har inte tålamod att sminka hela ansiktet och armarna så att det blir bra. Borde stiga upp och kasta ut soppåsarna så det kan sluta stinka i lägenheten.

Nåväl det visar sig.

Aha, det är själva resårbäddsramen som blivit dängd. Nej, den ska verkligen inte knaka, tom min billiga säng från Jysk är tyst (och stabil).

Inte första gången DHL har sönder något :meh: Hoppas det ordnar sig snabbt. Jag kan tänka mig att Ikea har vissa åsikter om hur DHL skött det hela :grin:

@tanten @stjarnhimmel

Jag har samma erfarenhet som stjärnhimmel tyvärr och just nu känner jag mig en aningens rebellisk efter att ha avslutat en väldigt destruktiv relation i mitt liv. Så just nu går det mesta ut på att göra som jag vill, så som jag tycker utan att bli styrd av vad jag får och inte får göra och vad jag borde göra och hur bara för att nån annan anser det. Så nu är jag mer wild and crazy än vanligt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
762
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar