Vad gör mina små marsvin?

_Sascha_

Trådstartare
Jag vet inte om det är tonårstjaffs eller nåt men mina marsvin håller på med något väldigt konstigt. Dom typ "kurrar" (kuttrar?) och står typ några centimeter ifrån varann och liksom vickar på rumpan.
Den ena är ca 4 månader och den andra är 6 veckor äldre.
Är det bara "tonårsfasoner"? för dom kan typ inte leva utan varann annars och de verkar inte fightas för ingen av dem har sår eller nåt. Egentligen vill jag bara veta vad dom gör och om det är något som kommer resultera i en rejäl fight?
För det ser rätt flummigt ut, först gjorde bara den äldre det mot den yngre men nu gör den yngre även så mot den äldre.

Sv: Vad gör mina små marsvin?

Uppvaktningsbeteende låter det som.. Min hane gjorde alltid sådär, men har även haft honor som gör så :P Vad är det för kön på dom?

Haha det är 2 honor. Igår började de även jaga varann lite men asså de verkar inte vilja skada varann eller nåt.
Ska jag låta dem hållas eller vad ska jag göra?

Det är ett dominansbeteende. Låt de hållas! Det brukar gå över när de har slutat brunsta. Här håller det i sig några dagar, sen dröjer det någon månad minst innan de sätter igång nästa gån.

Det där är nog ingen fara, sådär gör de i perioder och det brukar aldrig bli nått allvarligt:)

har en 7åring hemma som fortfarande håller på så ibland;)

Okej vilken tur att det inte är nån fara blev lite skrajsen där :D

Tack för svaren!:bow:

Knutt, Knorr, Kroo.. hahahahhaha !! kunde inte hålla mejj för skratt när jag hörde det.. :rofl: :rofl:

Sorry. :angel: :crazy:

Det är lungt. Mitt marsvin håller också på att göra så mott mitt andra men det är inget. dom gör så för att dom tycker dom är bäst, starkast och snyggast. hahaha men sen brukar dom bli satta på plats av den andra.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar