Vad gör man?

R8n

Trådstartare
Min mamma har en tid haft problem med ögonen, hon har varit uppsvälld och det rinner och kliar. Var till läkaren idag för andra gången och fick en ny salva.

Om inte den hjälper ska hon göra ett pricktest och läkaren misstänkt då mest marsvinen. Så, om det visar sig att det är djurallergi och jag måste få bort grisarna men hur?

Jag vet sedan tiden med kaninerna att det är ett h*lvete att hitta någon som verkligen är seriös och är passande att ta hand om djur.

En annan sak som gnager inom mig är om vi måste göra oss av med hund och katter med, eller om man "bara" kan vara allergisk mot ett djurslag..

Sv: Vad gör man?

Hej.

Ja du, allergier är inte kul. Jag vet, jag lever med familjemedlemmar som har det och även astma.

Det finns idag en hel del bra mediciner som kan dämpa symptomen.
Bra hygien i burarna är ett måste och även täta bad av djuren är nödvändigt.

/pippi - som har både man och dotter som är pälsdjursallergiker.

Allergi är ett otyg, men med medicin och bra hygien går det oftast att leva med. Min sambo har utvecklat allerig mot grisarna, men det går väldigt bra. Han är mer allergisk mot damm än marsvin, så han har det jobbigare på kontoret än hemma. :angel:

Jag får helt enkelt byta åt grisarna oftare då :)
Och mor får ge sjutton i att komma in i mitt rum.

Håll tummarna för att grannarna mitt emot flyttar, för då får vi flytta in i radhuset och då kan grisarna bo nere i källaren :idea:

:bow: för att du ger mig hopp..
Så det är inget att deppa ner över alltså :)

Men enligt läkaren så var hon nästan helt säker på att det var för torr hud. Eller pollen, och då har vi vissa blommor inne också som hon kan reagera över. Vi får se efter påsk helt enkelt.

För oss fungerar det med medicin iaf! Sen är ju frågan hur mycket man är villig att offra när man är allergisk. Sambon tyckte inte att det var ett alternativ att göra oss av med pälsklingarna, så vi har anpassat oss. Mycket dammsugning, marsvinen får bada lite oftare och borstas regelbundet.

Men det extra jobbet är ju självklart värt besväret om man kan ha dem kvar:)

Nej, det känns ju bara bra med städad lägenhet och att bada/ bortsa grisarna är ju bara mysigt!

Jag är egentligen allergisk mot marsvin själv, men jag vill ändå ha dessa underbara djur.
Jag får dock tänka på att tvätta händerna direkt efter att jag pysslat med dem och inte ha dem mot bar hud (gosa med dem så de kommer mot min hals, tex).

Hoppas det löser sig för dig så du kan behålla dina små grisar!!

(Mina marsvin hoppas dock att du inte behöver bada dina marsvin, usch och fy och blääää säger de om det)

min mamma är typ superallergisk mot pälsdjur, och vi har ju massa djur, men hon tar tabletter och sånt varje dag.. så då klarar hon det.. även om hon inte alltid mår så bra haha, men hon vill inte vara utan djuren :p

min mamma är typ superallergisk mot pälsdjur, och vi har ju massa djur, men hon tar tabletter och sånt varje dag.. så då klarar hon det.. även om hon inte alltid mår så bra haha, men hon vill inte vara utan djuren :p

Så är min mamma med, skulle hon inte ha djur så skulle hon ta livet av sig... :crazy: :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 916
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka