och andra:
Allvarligt talat. Detta är en person som hört av sig 5 gånger om dagen till TS, som har varit ganska nära henne. Han har faktiskt en moralisk skyldighet att tala om för henne att 1 allt är ok och 2 att han vill vara ensam. Han HAR faktiskt det.
Det är självklart så att man har rätt att vara ensam, att man får dra sig undan. Men inte på bekostnad av andras känslor, människor man har nära, som man bryr sig om. Det räcker bara med ett sms och tre ord "vill vara ensam" På så vis kan nära och kära faktiskt respektera vad personen vill och den slipper bekymrade samtal och sms. Människor bryr sig. Det ska man vara glad för och värna om, det är inget dåligt. Om vänner och nära och kära INTE respekterar att man drar sig undan, DÅ kan man prata om att dumpa vännen eller personen som beter sig illa. Inte innan de vet att man behöver dra sig undan ibland.
Om man ska resonera som ni, så lär ju inga människor bli anmälda försvunna- "de har bara dragit sig undan, vill vara i fred och blir arga för att folk är efterhängsna".
Nåväl, jag är hellre en tjatig, efterhängsen jävla igel för att få ett livstecken än låter allt bero och upptäcker sedan att personen faktiskt är död. Eller behöver hjälp. Sån är jag. Men jag har ingen som behöver dra sig undan på så vis. Ingen nära vän eller familjemedlem.