Sv: Vad gör man med sina småfolk?
Å rida i bergen och dricka öl på puben?
Tänk när man kunde göra sådant.
Jag jobbar ju natt, vilket gör att min stackars sambo sliter som en hund här hemma. På dagarn gör han allt för att Saga skall hållas glad och sysselsatt så att hon inte gapar och skriker och väcker mig. Jag är sur och grinig för att jag aldrig får sova ordentligt. När jag sedan går upp så står sambon nedanför trappan och studsar med Saga i handen, han studsar runt tills jag fått göra mina rutiner "Gå ut och ta en cigg, dricka kaffe, äta". Därefter lassar han över Saga på mig och jag får ta henne tills det är dags att åka och jobba igen.
Att jobba natt suger verkligen. Men som tur var har jag bara en vecka kvar. Sen kommer jag vara en vanlig 8 timmars arbetare och ha krafter kvar till Saga när jag kommer hem. Jag längtar något otroligt.
Visst är min sambo underbar på alla sätt. Men det sista har han börjat tröttna på att jag sover på dagarna. Och då värt att nämnas att jag BARA sover när jag skall jobba nästkommande natt. Är jag ledig en natt så håller jag mig vaken hela dagen och slocknar sedan utmattad ihop med Saga.
Saga som f.ö den sista timmen gnällt och krävt hela min uppmärksamhet sedan jag gick upp.Nu SKALL hon sitta i mitt knä, hon ÄR nöjd men gråter ändå. Eller ja, blandar gråt för att 20 sekunder senare sitta och snacka med sig sälv, mig eller som just nu, en servett som ligger på bordet.
Hela dagarna skall hon bestämma vad som skall göras. Sen hon började krypa är hon gladare, men nu följer hon ju efter en hela tiden. Hon förstår när man säger nej, men oftast slutar det i tårar. Jag vill inte göra henne till en sån som hon redan är. Jag leker med henne, men tycker det är minst lika viktigt att hon kan roa sig själv.
skrivet med en hand