Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag tyckte ju att det lät bekant allting. Kände igen mig väldigt väl i inlägget du skrev efter ridpasset också. Speciellt det där med hur känsliga de är för fjäsk och berömHaha det lät verkligen som att du kände igen dig, för det hade likagärna kunnat vara jag som skrev ditt inlägg till mig själv...
Vem är hon efter...?
Hon exploderade i fattningarna och var spänd
Så innan jag hoppade upp så sa jag till mig själv att jag t.o.m skulle börja på nytt idag. Jag skulle börja behandla henne som Fia, som min vän - och börja rida som jag gjorde när jag ville hjälpa henne istället för mig själv. Så fort hon tog stöd på bettet så berömde jag hur mycket som helst, glatt. Jag pausade var 5e minut och la armarna om henne och berättade hur duktig hon är. Så fort hon gjorde någonting rätt så fick hon massvis av beröm, och sakta men säkert sken hon upp! Hon började kliva på bättre och hennes öronspel ändrades. Så fort jag var tyst ansträngde hon sig lite extra tills jag berömde henne igen. Det är rätt pinsamt att berätta iom att jag har behandlat henne som en unghäst, men hon var faktiskt stolt!! Hon var glad över att jag (som i början) uppskattade vad hon gjorde och satt inte bara och ville att allt skulle bli bättre, och mer perfekt. Dem övergångarna vi gjorde idag måste ha varit dem finaste vi någonsin har gjort. Jag fokuserade inte på formen, jag fokuserade på Fia! Och vilken skillnad!! Öronen fram, och hon var verkligen glad och nöjd!! I galoppen så galopperade hon lugnt och lyssnade på förhållningarna. Jag red i max 20 minuter, + 10 med skritten - men det var precis lagom och jag vet om att allt kommer gå mycket bättre nu, bara jag inte tar henne för givet.