Vad gör man åt män som taffsar?

Mansfria platser är något vi borde satsa mer på. Så får männen gå någon kurs med prövoperiod för att bevisa att dom kan bete sig innan de släpps tillbaka in i samhället. Tycker vi kan tagga alla män med gps oxå så att vi kan hålla koll på de som mördar misshandlat och våldtar och kastrera dom på plats i flykten
Vi har ju kvinnojourer som har lägenheter där kvinnor och barn får bo när de behöver skydd från sina misshandlande män. Dit får inte män komma. Det handlar om liv eller död för de kvinnorna som hamnar där. Det finns också en stor brist på skyddade boenden för kvinnor och barn, jourerna kan inte hjälpa alla behövande. Det borde vara av största vikt för samhället att skydda sina medborgare som hotas till livet av andra medborgare i stället för som idag; uruselt med stöd och skydd för kvinnor och barn som hotas till livet av sina män. Jag är absolut för fredade zoner där män inte äger tillträde och där kvinnor kan få gå klädda som de vill utan att bli objektifierade eller taffsade på eller brölade på.
 
Jag hoppas du skämtar.



Jag hade just läst en artikel om den kvinnliga protesten i indien då det förra året bestämdes att även kvinnor i menstruerande ålder skulle få besöka ett tempel som jag tyvärr inte minns namnet på. Dock fanns det flera bakåtsträvande krafter som stenade kvinnor som försökt besöka templet och därför samlades flera miljoner kvinnor i en mänsklig mur som sträckte sig över flera hundra kilometer/mil.

Och det är ju såå tragiskt att det faktiskt finns män som överväger att anmäla en festival, för diskriminering när den anordnades som en motkraft till all diskriminering och sexualbrott som ickemän utsatts för? Så ja, även om jag känner en stor hopplöshet inför alla mansrum och gubbklubbar därute som hellre bekvämt fortsätter i sin gilla gång än att ge mer makt och respekt till kvinnor som medmänniskor och sedan låtsas som det regnar när kvinnor mördas osv. Jag ser inte att min kommentar någonsin skulle tillämpas i verkliga livet så då antar jag att det var ett mörkt skämt som drog sakfrågan till en överdriven spets. Och jag inser ju även att det kan vara problematiskt att försöka kastrera folk i farten. Det får ju bli någon slags pil och blåsrör kanske för en kemisk kastration? 🥳

Tips mottages annars på hur detta skulle vara möjligt!
 
Senast ändrad:
Jag hade just läst en artikel om den kvinnliga protesten i indien då det förra året bestämdes att även kvinnor i menstruerande ålder skulle få besöka ett tempel som jag tyvärr inte minns namnet på. Dock fanns det flera bakåtsträvande krafter som stenade kvinnor som försökt besöka templet och därför samlades flera miljoner kvinnor i en mänsklig mur som sträckte sig över flera hundra kilometer/mil.

Och det är ju såå tragiskt att det faktiskt finns män som överväger att anmäla en festival, för diskriminering när den anordnades som en motkraft till all diskriminering och sexualbrott som ickemän utsatts för? Så ja, även om jag känner en stor hopplöshet inför alla mansrum och gubbklubbar därute som hellre bekvämt fortsätter i sin gilla gång än att ge mer makt och respekt till kvinnor som medmänniskor och sedan låtsas som det regnar när kvinnor mördas osv. Jag ser inte att min kommentar någonsin skulle tillämpas i verkliga livet så då antar jag att det var ett mörkt skämt som drog sakfrågan till en överdriven spets. Och jag inser ju även att det kan vara problematiskt att försöka kastrera folk i farten. Det får ju bli någon slags pil och blåsrör kanske för en kemisk kastration? 🥳

Tips mottages annars på hur detta skulle vara möjligt!
Jag tror på en sån där benkroksstav som man fångar får med, och så ett tight gummiband som stryper av kroppsdelen. Lite som när man dockar svansar på lamm runt om i världen. (Bildgoogla inte om du är känslig!)
 
Jag tror på en sån där benkroksstav som man fångar får med, och så ett tight gummiband som stryper av kroppsdelen. Lite som när man dockar svansar på lamm runt om i världen. (Bildgoogla inte om du är känslig!)

Är utbildad fårskötare i grund och botten och fattar inte att jag inte ens tänkte på detta förfaringssätt själv. Nu kan jag tillochmed se det utföras för min inre blick! 🤫
 
sist jag var ute var det någon idiot som seriöst grabbade tag i fittan på mig. Jag blev så chockad att jag bara gapade och tyvärr var det så mycket folk att jag faktiskt inte såg vem det var. Kände mig så enormt kränkt efter det, och obehagskänslan sitter tyvärr kvar än. Som tjej så känner jag inte heller att jag egentligen hade vågat göra något.. man vill ju drämma till idioten med en rak höger, men jag är alldeles för rädd att personen ska ge sig på mig då. :/
Men det är ju inte klokt. :eek:
 
Jag blev biten i arslet en gång av en snubbe jag aldrig träffat förr. Hårt med så jag nästan såg stjärnor, fick ett redigt blåmärke efteråt. Min reaktion var att vända mig om och rikta en höger (knuten näve) mot hans ansikte som då befann sig i skrevhöjd på mig. Han blev såklart ursinnig och gav sig på mig som lyckligtvis hann ducka för hans knutnävsslag tillbaka. Vakterna kom och jag förklarade att den här rövhatten som jag aldrig sett förr bet mig jäkligt hårt i baken. Snubben försökte förklara bort det hela med att vi ju suttit på bussresan in till stan och snackat hela kvällen (det hade vi inte) och kallade mig för typ Sandra. (Det heter jag inte) som att det skulle vara mer ok och göra mindre ont om jag så kände den här personen?!
Och hur förklarar det nu att det skulle vara rimligt att han börjar veva med sina nävar när jag enbart slog honom som en reaktion på att han bet? Hello yxskaft, bara gräv ner dig själv, du har inget ute bland folk att göra!
 
Men det är ju inte klokt. :eek:
Menar du att det aldrig hänt dig? Jag hoppas såklart inte det givetvis, men när jag var ung och var ute och dansade helt fredligt blev jag sexuellt antastad jämt. Hela min kropp var till dessa mäns behag. Men som tur är jag rätt tuff, så även om jag var smal var jag väldigt vältränad och det hände mer än en gång att grabben trillade på rumpan. Att säga till några vakter fanns inte på kartan tyvärr, det fick man liksom ta som ung tjej. En kille kommer jag ihåg sopade jag ner från en halvhög trappa som tog mig på brösten. Inte klokt nånstans att jag fick försvara mig så mycket som ung.
 
Menar du att det aldrig hänt dig? Jag hoppas såklart inte det givetvis, men när jag var ung och var ute och dansade helt fredligt blev jag sexuellt antastad jämt. Hela min kropp var till dessa mäns behag. Men som tur är jag rätt tuff, så även om jag var smal var jag väldigt vältränad och det hände mer än en gång att grabben trillade på rumpan. Att säga till några vakter fanns inte på kartan tyvärr, det fick man liksom ta som ung tjej. En kille kommer jag ihåg sopade jag ner från en halvhög trappa som tog mig på brösten. Inte klokt nånstans att jag fick försvara mig så mycket som ung.

När mitt ex och jag nyligen träffats trodde han att han behövde försvara mig mot andra män på krogen ( :meh: ) men så vid nåt tillfälle såg han mig bita ifrån och sa typ ”oj, du behöver inte min hjälp”. Nä, som tjej har man (jag) fått träna på att freda sig sedan mellanstadiedisconas tid typ... på tal om det där med ung.
 
Menar du att det aldrig hänt dig? Jag hoppas såklart inte det givetvis, men när jag var ung och var ute och dansade helt fredligt blev jag sexuellt antastad jämt. Hela min kropp var till dessa mäns behag. Men som tur är jag rätt tuff, så även om jag var smal var jag väldigt vältränad och det hände mer än en gång att grabben trillade på rumpan. Att säga till några vakter fanns inte på kartan tyvärr, det fick man liksom ta som ung tjej. En kille kommer jag ihåg sopade jag ner från en halvhög trappa som tog mig på brösten. Inte klokt nånstans att jag fick försvara mig så mycket som ung.
Var skrev jag det någonstans? :confused:

Bara för att jag själv blivit utsatt någon gång betyder det ju inte att jag inte får reagera på benämnda historia.

Men, för att att dra min personliga cv.
Självklart har jag blivit tafsad på, inte just benämnda kroppsdel, men ändå. Brösten, midjan, stjärten. Någon har tryckt upp sig mot mig.

Jag har även blivit halvt om halvt utsatt för sex utan samtycke. :crazy: Fast då var jag för ung och full för att fatta det.
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 131
Senast: ebba85
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 740
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp