Jag hade just läst en artikel om den kvinnliga protesten i indien då det förra året bestämdes att även kvinnor i menstruerande ålder skulle få besöka ett tempel som jag tyvärr inte minns namnet på. Dock fanns det flera bakåtsträvande krafter som stenade kvinnor som försökt besöka templet och därför samlades flera miljoner kvinnor i en mänsklig mur som sträckte sig över flera hundra kilometer/mil.
Och det är ju såå tragiskt att det faktiskt finns män som överväger att anmäla en festival, för diskriminering när den anordnades som en motkraft till all diskriminering och sexualbrott som ickemän utsatts för? Så ja, även om jag känner en stor hopplöshet inför alla mansrum och gubbklubbar därute som hellre bekvämt fortsätter i sin gilla gång än att ge mer makt och respekt till kvinnor som medmänniskor och sedan låtsas som det regnar när kvinnor mördas osv. Jag ser inte att min kommentar någonsin skulle tillämpas i verkliga livet så då antar jag att det var ett mörkt skämt som drog sakfrågan till en överdriven spets. Och jag inser ju även att det kan vara problematiskt att försöka kastrera folk i farten. Det får ju bli någon slags pil och blåsrör kanske för en kemisk kastration?
Tips mottages annars på hur detta skulle vara möjligt!