Minns en händelse från när jag var 16-17 år, när vi gick till ”parken” var och varannan helg. Det var under vår/sommar och artistuppträdande, för att se ställde jag mig uppe på en ”karm/avspärrning” runt själva publikområdet (sån där scen med sluttande publikplats under tak, som det såg ut i många Folkets Park). Jag höll i mig i karm ovanför huvudet, men släppte ibland o höll balansen för att kunna klappa händerna. Hade en gul kjol i sweatshirttyg.
Plötsligt (när jag INTE håller i mig) tar en kille och STICKER IN SITT HUVUD UNDER MIN KJOL, med följden att jag tappar balansen, nästan faller ner, men snabbt lyckas få grepp i karmen ovanför. Killen tar ut skallen, han o hans vänner skrattar. Jag blir urförbannad - måttar en spark o träffar honom på axeln/armen, nådde inte helt. Svär åt honom.
Hans kommentar: Men va fan! Du behöver väl inte bli så SUR, det var ju bara ett SKÄMT!
Hans kompisar såg ut att tycka han givetvis hade rätten på sin sida, vilken elak tjej jag var som sparkade på deras vän. (Att hans ”skämt” hade kunnat orsaka ett fall med huvudet före i asfalten för mig, det verkade inte ha betydelse...)
Vad fan ska man göra? Inte ens att sparka efter någon som nästan förorsakar en risk för brutna kroppsdelar eller hjärnskakning är tydligen en tillåten reaktion...