Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skamgreppet funkar, kläm till ordentligt så kan idioten yla i falsett resten av den kvällen.Vad man gör? En rak höger.
Ett annat alternativ är ju att stänga krogen för män. Tills de begriper att man inte får tafsa på andra människors privata delar utan ömsesidig överenskommelse.Vakterna kommer i princip alltid slänga ut personen om vakterna får reda på det men det är svårt för vakterna att hålla reda på allt som pågår. Det bästa tror jag är att reagera och att uppmärksamma vakterna och omgivningen på personens beteende.
Min erfarenhet är att man litar på vad kvinnan säger har flertalet gånger sett folk bli utslängda på så sätt.Problemet är väl att dom kan ju heller inte kasta ut folk hur som helst heller, man ska inte kunna få någon utslängd bara för att man blir sur på den och påkallar vakten och när det är fylla inblandat hit och dit så kan folk bete sig hur som helst. Dock så kanske om man säger till så kan vakterna hålla lite extra utkik efter personen som det ev klagas på så får man lita på att dom kan göra en egen bedömning om personen.
Nu frågade hon om reagera när det sker men visst så kan man också göra även om jag inte tror att det kommer vara särskilt effektivt eller tycker att det är en direkt rimlig lösning.Ett annat alternativ är ju att stänga krogen för män. Tills de begriper att man inte får tafsa på andra människors privata delar utan ömsesidig överenskommelse.
Japp - även män som inte vart i närheten av att tafsa men som kvinnan ifråga gärna velat fått utslängd av någon obskyr anledning som knappast hört till situationen.Min erfarenhet är att man litar på vad kvinnan säger har flertalet gånger sett folk bli utslängda på så sätt.
Har gjort det en gång, på den tiden man gick ut.. det var ju mer eller mindre ”normalt” att bli nypt eller daskad i rumpan, tvångskramad, juckad på, smekt på armar, lår, ”oj, råkadevisstkommaåtdinabröst” MINST 8-10 ggr per krogkväll.Skamgreppet funkar, kläm till ordentligt så kan idioten yla i falsett resten av den kvällen.
Har gjort det en gång, på den tiden man gick ut.. det var ju mer eller mindre ”normalt” att bli nypt eller daskad i rumpan, tvångskramad, juckad på, smekt på armar, lår, ”oj, råkadevisstkommaåtdinabröst” MINST 8-10 ggr per krogkväll.
Men den här gången fick jag bara NOG. Hade haft en shitty kväll med många idioter som betett sig och står vid dansgolvet o tittar efter min kompis. Hade en så kallad magtröja med midjan bar och känner plötsligt någon smeker sina händer runt min midja och fram till magen bakifrån. Vänder mig o tror det är min kompis som skämtar - där står ingen alls, vänder mig tillbaka och så står han framför mig (sprang alltså runt mig), en helt okänd man och flinar ” vill du dansa?”
Jag tog ett grepp i skrevet (klämde dock inte hårt) och såg flinet försvann, ersatt med förvirring.
- hur känns det? Sa jag
- Eee... ööö?
- Inte så kul va när någon okänd oombett tar på din kropp? Nu vet du hur det kändes för mig!
La nog till någon svordom så han fick klart för sig hur ovälkommet det var. Sen vände jag på klacken o gick, han stod kvar o såg förvirrad ut.
Jag tycker det är en väldigt rimlig lösning. Innan män kan bete sig som folk så får de stanna hemma helt enkelt och bröla, trakassera, rapa, taffsa, våldta, mainsplaina, höhöa samt mörda varandra i fred.Nu frågade hon om reagera när det sker men visst så kan man också göra även om jag inte tror att det kommer vara särskilt effektivt eller tycker att det är en direkt rimlig lösning.
Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte.
Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr. Hur reagerar och agerar du i de situationerna?
Bortsett från under grundskoleåren, har det i mer "modern tid" mest hänt när jag varit ute på just klubbar. Jag har dansat och haft kul, och så har någon (för mig okänd!) idiot kommit fram, tagit på vissa kroppsdelar, och försvunnit lika fort igen. Eller ännu värre; Kommit fram, tryckt sig emot mig, hållit fast mig och taffsat. Det senare scenariot har kunnat hålla på i upp t.om. flera minuter i värsta fall.
I den första typ av scenario har jag faktist inte brytt mig, eller gjort så mycket. Jag har givetvis blivit förbannad för stunden, men bara väst "sluta, idiot!" eller liknande och sedan släppt det. Däremot det senare, när det hänt, inte lämnat mig helt oberörd tyvärr. Jag har tyckt att det känts väldigt obehagligt, rytit åt mot vederbörande och försökt (och i 99% av fallen, tillslut åtminstone) lyckats slita mig loss. Dessa situationer har jag dock inte haft lika lätt att släppa och jag har haft en "skavande" känsla resten av kvällen. Samtidigt har dessa idioter allt som ofta pipit iväg direkt jag slitit mig loss, så att ta de i örat och gå till vakterna har ju liksom inte heller gått...
Som sagt, hur hanterar du liknande situationer för att må på bästa möjliga sätt efteråt? Känner att jag behöver lite input där.
Om man sedan zoomar ut och ser det ur ett vidare perspektiv, vad tycker du att man ska göra för att förhindra att män ens får utlopp för dessa beteenden?
Här har jag väl inget direkt rakt svar. Man kan ju inte förbjuda halva befolkningen att gå på klubb, det anser jag inte vara en bra lösning heller. Man kan inte tillämpa kollektiv bestraffning bara för att några inte kan sköta sig!
Hur vanligt är det? Och varför skulle man vilja få någon utkastad om personen ifråga inte har gjort något?Japp - även män som inte vart i närheten av att tafsa men som kvinnan ifråga gärna velat fått utslängd av någon obskyr anledning som knappast hört till situationen.
Bara hoppas det var välfötjänt i vilket fall - men knappast meningen att vakter skall anlidas till enskildas personliga vendettor.
Då blir de kränkta. Se hur det gick för festivalen... (hur sjutton alla herrklubbar tillåts fortsätta det fattar jag inte...)Ett annat alternativ är ju att stänga krogen för män. Tills de begriper att man inte får tafsa på andra människors privata delar utan ömsesidig överenskommelse.
Ja där tas ingenting för givet, jag har vänner som är bögar trots att jag inte är det själv och jag uppskattar dom nåt så inih. just för att dom är enkla, raka och ärliga och inte tvingar på folk sin läggning.Själv föredrog jag bögklubbar.
Ingen har väll anmält dom.Då blir de kränkta. Se hur det gick för festivalen... (hur sjutton alla herrklubbar tillåts fortsätta det fattar jag inte...)