Vad gör man åt män som taffsar?

Sist jag råkade ut för sånt beteende kom det fram en karl och juckade mot mig bakifrån på dansgolvet.

Slutade dansa och vände mig om ifrågasatte idiotens handlingar och undrade vart fan det stod på min kropp att han fick röra mig och om han gjorde om det så skulle han krypa därifrån.
 
Vad man gör? En rak höger.
Skamgreppet funkar, kläm till ordentligt så kan idioten yla i falsett resten av den kvällen. :devil:

Jag har en bekant som jobbade på krogen ett tag som servitris, hon ruttnade på alla som tafsade så hon lät trycka upp "Tafsa här" och en pil på häcken på brallorna och sen var det ingen som ens tordes försöka. :laugh:

För nåt år sen läste jag en artikel om ett par tjejer som ofta blev tafsade på på stranden när dom låg och solade, den ena jobbade på ett reklamtryckeri och fixade till två par trosor med "bajsfläckar" på och sen gick killarna omvägar. :rofl:
 
Vakterna kommer i princip alltid slänga ut personen om vakterna får reda på det men det är svårt för vakterna att hålla reda på allt som pågår. Det bästa tror jag är att reagera och att uppmärksamma vakterna och omgivningen på personens beteende.
Ett annat alternativ är ju att stänga krogen för män. Tills de begriper att man inte får tafsa på andra människors privata delar utan ömsesidig överenskommelse.
 
Problemet är väl att dom kan ju heller inte kasta ut folk hur som helst heller, man ska inte kunna få någon utslängd bara för att man blir sur på den och påkallar vakten och när det är fylla inblandat hit och dit så kan folk bete sig hur som helst. Dock så kanske om man säger till så kan vakterna hålla lite extra utkik efter personen som det ev klagas på så får man lita på att dom kan göra en egen bedömning om personen.
Min erfarenhet är att man litar på vad kvinnan säger har flertalet gånger sett folk bli utslängda på så sätt.
 
Ett annat alternativ är ju att stänga krogen för män. Tills de begriper att man inte får tafsa på andra människors privata delar utan ömsesidig överenskommelse.
Nu frågade hon om reagera när det sker men visst så kan man också göra även om jag inte tror att det kommer vara särskilt effektivt eller tycker att det är en direkt rimlig lösning.
 
Min erfarenhet är att man litar på vad kvinnan säger har flertalet gånger sett folk bli utslängda på så sätt.
Japp - även män som inte vart i närheten av att tafsa men som kvinnan ifråga gärna velat fått utslängd av någon obskyr anledning som knappast hört till situationen.
Bara hoppas det var välfötjänt i vilket fall - men knappast meningen att vakter skall anlidas till enskildas personliga vendettor.
 
Skamgreppet funkar, kläm till ordentligt så kan idioten yla i falsett resten av den kvällen. :devil:
Har gjort det en gång, på den tiden man gick ut.. det var ju mer eller mindre ”normalt” att bli nypt eller daskad i rumpan, tvångskramad, juckad på, smekt på armar, lår, ”oj, råkadevisstkommaåtdinabröst” MINST 8-10 ggr per krogkväll.
Men den här gången fick jag bara NOG. Hade haft en shitty kväll med många idioter som betett sig och står vid dansgolvet o tittar efter min kompis. Hade en så kallad magtröja med midjan bar och känner plötsligt någon smeker sina händer runt min midja och fram till magen bakifrån. Vänder mig o tror det är min kompis som skämtar - där står ingen alls, vänder mig tillbaka och så står han framför mig (sprang alltså runt mig), en helt okänd man och flinar ” vill du dansa?”
Jag tog ett grepp i skrevet (klämde dock inte hårt) och såg flinet försvann, ersatt med förvirring.
- hur känns det? Sa jag
- Eee... ööö?
- Inte så kul va när någon okänd oombett tar på din kropp? Nu vet du hur det kändes för mig!

La nog till någon svordom så han fick klart för sig hur ovälkommet det var. Sen vände jag på klacken o gick, han stod kvar o såg förvirrad ut.
 
Har gjort det en gång, på den tiden man gick ut.. det var ju mer eller mindre ”normalt” att bli nypt eller daskad i rumpan, tvångskramad, juckad på, smekt på armar, lår, ”oj, råkadevisstkommaåtdinabröst” MINST 8-10 ggr per krogkväll.
Men den här gången fick jag bara NOG. Hade haft en shitty kväll med många idioter som betett sig och står vid dansgolvet o tittar efter min kompis. Hade en så kallad magtröja med midjan bar och känner plötsligt någon smeker sina händer runt min midja och fram till magen bakifrån. Vänder mig o tror det är min kompis som skämtar - där står ingen alls, vänder mig tillbaka och så står han framför mig (sprang alltså runt mig), en helt okänd man och flinar ” vill du dansa?”
Jag tog ett grepp i skrevet (klämde dock inte hårt) och såg flinet försvann, ersatt med förvirring.
- hur känns det? Sa jag
- Eee... ööö?
- Inte så kul va när någon okänd oombett tar på din kropp? Nu vet du hur det kändes för mig!

La nog till någon svordom så han fick klart för sig hur ovälkommet det var. Sen vände jag på klacken o gick, han stod kvar o såg förvirrad ut.
:rofl: :rofl: :rofl:
Femetta på den! :laugh: :up: :up: :laugh:

Jag kom just på en sak från min ungdom, jag hade en kompis vars tjej såg lite extra mullig ut men där var bara muskler då hon jobbade på lantgård så hon "kramade" killen som tafsade runt veka livet som när man bär en nyfödd kalv och klämde till såpass att han pissade på sig. :o :D Man ska inte tafsa på fel person, vad "fel" är det vet man först efteråt konstaterade nog killen när han blev utskrattad av kompisgänget. :rofl:
 
Nu frågade hon om reagera när det sker men visst så kan man också göra även om jag inte tror att det kommer vara särskilt effektivt eller tycker att det är en direkt rimlig lösning.
Jag tycker det är en väldigt rimlig lösning. Innan män kan bete sig som folk så får de stanna hemma helt enkelt och bröla, trakassera, rapa, taffsa, våldta, mainsplaina, höhöa samt mörda varandra i fred.
 
Jag går inte ut på sånna ställen längre men när jag gjorde så började jag med att säga typ "lägg av", "Jag kan dansa själv", "dra åt helvete" och liknande grejer. De som fortfarande var för tröga för att fatta puttade jag iväg.
 
Jag föredrar att gå ut tilsammans med mina gymkompisar om jag får för mig att gå på krogen eftersom då får jag vara ifred. Men det var länge sen jag egentligen tyckte sånt var rolig. Annars har det mest varit studentställen och där har ovälkommet tafsande varit knappt existerande. I de få fallen det förekommit så har jag oftast känt vakter eller jobbare så rätt lätt att få tafsaren utslängd. Annars är ett säkert koncept att börja veva med armarna och svära våldsamt så får man vara ifred sen. Har faktiskt hänt mer än en gång att jag råkat smälla till folk, peta någon i ögat eller spilla saker på dom :devil: Säkert mer efektivt att fråga vad fan dom håller på med men jag är lite grinigt lagd.
 
Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte.
Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr. Hur reagerar och agerar du i de situationerna?

Bortsett från under grundskoleåren, har det i mer "modern tid" mest hänt när jag varit ute på just klubbar. Jag har dansat och haft kul, och så har någon (för mig okänd!) idiot kommit fram, tagit på vissa kroppsdelar, och försvunnit lika fort igen. Eller ännu värre; Kommit fram, tryckt sig emot mig, hållit fast mig och taffsat. :yuck: Det senare scenariot har kunnat hålla på i upp t.om. flera minuter i värsta fall. :wtf:
I den första typ av scenario har jag faktist inte brytt mig, eller gjort så mycket. Jag har givetvis blivit förbannad för stunden, men bara väst "sluta, idiot!" eller liknande och sedan släppt det. Däremot det senare, när det hänt, inte lämnat mig helt oberörd tyvärr. Jag har tyckt att det känts väldigt obehagligt, rytit åt mot vederbörande och försökt (och i 99% av fallen, tillslut åtminstone) lyckats slita mig loss. Dessa situationer har jag dock inte haft lika lätt att släppa och jag har haft en "skavande" känsla resten av kvällen. Samtidigt har dessa idioter allt som ofta pipit iväg direkt jag slitit mig loss, så att ta de i örat och gå till vakterna har ju liksom inte heller gått... :(

Som sagt, hur hanterar du liknande situationer för att må på bästa möjliga sätt efteråt? Känner att jag behöver lite input där.

Om man sedan zoomar ut och ser det ur ett vidare perspektiv, vad tycker du att man ska göra för att förhindra att män ens får utlopp för dessa beteenden?
Här har jag väl inget direkt rakt svar. Man kan ju inte förbjuda halva befolkningen att gå på klubb, det anser jag inte vara en bra lösning heller. Man kan inte tillämpa kollektiv bestraffning bara för att några inte kan sköta sig!

Nu går jag sällan ut och dansar på klubbar längre, mycket pga. orkar inte med fulla människor och sen jag börjat gå på danskurser får jag utlopp för att dansa ändå :) plus att toleransen för killar som kommer och bara börjar dansa med en är noll, nu när jag nu är van vid att de faktiskt bjuder upp en och frågar om man vill dansa.
Om man vill dra det här till ett vidare perspektiv tror jag mängden alkohol har stor påverkan samt att många går ut på krogen/klubb just för att hitta någon för kvällen. Den kombon tar nog inte fram det bästa i folk jämt och folk blir även sämre på att läsa signaler. När jag går till dansställen för specifika dansstilar (kan även finnas alkohol där) går folk dit för att dansa och lyssna på eventuella band inte för att bli fulla.

Men även jag har varit med om liknande på klubb, en gång blev jag utslängd från krogen för att vakten tyckte jag var högljudd. Vilket jag var för att en kille kommit från ingenstans bakifrån och börjat hålla om mig :mad:. Jag puttade iväg killen och skrek på honom och han försvann därifrån.
Hade ju hellre velat att historien slutat med att killen blev utslängd, men kändes iaf bra att jag reagerade. För mig känns det som att man iaf visar för sig själv då att han inte har rätt att göra så.
 
och
Japp - även män som inte vart i närheten av att tafsa men som kvinnan ifråga gärna velat fått utslängd av någon obskyr anledning som knappast hört till situationen.
Bara hoppas det var välfötjänt i vilket fall - men knappast meningen att vakter skall anlidas till enskildas personliga vendettor.
Hur vanligt är det? Och varför skulle man vilja få någon utkastad om personen ifråga inte har gjort något?
 
När man dansar kan man ju råka stampa till folk som är för närgånga med klacken. Är det riktiga nötter brukar jag säga till vakten.
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 131
Senast: ebba85
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 740
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp