Vad gör man åt män som taffsar?

Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte.
Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr. Hur reagerar och agerar du i de situationerna?

Bortsett från under grundskoleåren, har det i mer "modern tid" mest hänt när jag varit ute på just klubbar. Jag har dansat och haft kul, och så har någon (för mig okänd!) idiot kommit fram, tagit på vissa kroppsdelar, och försvunnit lika fort igen. Eller ännu värre; Kommit fram, tryckt sig emot mig, hållit fast mig och taffsat. :yuck: Det senare scenariot har kunnat hålla på i upp t.om. flera minuter i värsta fall. :wtf:
I den första typ av scenario har jag faktist inte brytt mig, eller gjort så mycket. Jag har givetvis blivit förbannad för stunden, men bara väst "sluta, idiot!" eller liknande och sedan släppt det. Däremot det senare, när det hänt, inte lämnat mig helt oberörd tyvärr. Jag har tyckt att det känts väldigt obehagligt, rytit åt mot vederbörande och försökt (och i 99% av fallen, tillslut åtminstone) lyckats slita mig loss. Dessa situationer har jag dock inte haft lika lätt att släppa och jag har haft en "skavande" känsla resten av kvällen. Samtidigt har dessa idioter allt som ofta pipit iväg direkt jag slitit mig loss, så att ta de i örat och gå till vakterna har ju liksom inte heller gått... :(

Som sagt, hur hanterar du liknande situationer för att må på bästa möjliga sätt efteråt? Känner att jag behöver lite input där.

Om man sedan zoomar ut och ser det ur ett vidare perspektiv, vad tycker du att man ska göra för att förhindra att män ens får utlopp för dessa beteenden?
Här har jag väl inget direkt rakt svar. Man kan ju inte förbjuda halva befolkningen att gå på klubb, det anser jag inte vara en bra lösning heller. Man kan inte tillämpa kollektiv bestraffning bara för att några inte kan sköta sig!

Jag reagerar beroende på situation ngt olika. Men generellt så har jag rätt lätt att med kroppsspråk och mimik "puscha bort" och vara kall och sätta upp en gräns iom att jag jobbar så med problemhästar. Det kommer på instinkt. Och det kan ju vara både bra och dåligt beroende på hur mannen reagerar.
Nu har jag väl sista 15 åren främst gått ut på ställen där folk inte är helt kanonpackade eller öppet grisiga. Där är jag rätt säker på att vakter skulle agera om man tog det till dem.
Mina kompisar brukar skoja och kalla mig isdrottningen pga min blick, kroppsspråk och mimik. Jag sätter nog tyvärr ibland upp en gräns i ett väldigt tidigt skede. Tyvärr för att det är tyvärr att det ska behövas.
Jag har haft tjejkompisar som tyckt det varit otroligt svårt och jobbigt att markera nog mot killar som verkar tycka det är förhandlingsbart när kvinnor säger nej. Så jävla ofattbara snubbar!
Bara ta nejet och dra liksom!
 
Hade fest på juldagen och en bekant tog mig på rumpan, han fick en örfil. Sen bad han om ursäkt.

På krogen brukar jag helt sonika vända dom om och sjasa iväg dom. Brukar funka.
 
Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte.
Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr. Hur reagerar och agerar du i de situationerna?

Bortsett från under grundskoleåren, har det i mer "modern tid" mest hänt när jag varit ute på just klubbar. Jag har dansat och haft kul, och så har någon (för mig okänd!) idiot kommit fram, tagit på vissa kroppsdelar, och försvunnit lika fort igen. Eller ännu värre; Kommit fram, tryckt sig emot mig, hållit fast mig och taffsat. :yuck: Det senare scenariot har kunnat hålla på i upp t.om. flera minuter i värsta fall. :wtf:
I den första typ av scenario har jag faktist inte brytt mig, eller gjort så mycket. Jag har givetvis blivit förbannad för stunden, men bara väst "sluta, idiot!" eller liknande och sedan släppt det. Däremot det senare, när det hänt, inte lämnat mig helt oberörd tyvärr. Jag har tyckt att det känts väldigt obehagligt, rytit åt mot vederbörande och försökt (och i 99% av fallen, tillslut åtminstone) lyckats slita mig loss. Dessa situationer har jag dock inte haft lika lätt att släppa och jag har haft en "skavande" känsla resten av kvällen. Samtidigt har dessa idioter allt som ofta pipit iväg direkt jag slitit mig loss, så att ta de i örat och gå till vakterna har ju liksom inte heller gått... :(

Som sagt, hur hanterar du liknande situationer för att må på bästa möjliga sätt efteråt? Känner att jag behöver lite input där.

Om man sedan zoomar ut och ser det ur ett vidare perspektiv, vad tycker du att man ska göra för att förhindra att män ens får utlopp för dessa beteenden?
Här har jag väl inget direkt rakt svar. Man kan ju inte förbjuda halva befolkningen att gå på klubb, det anser jag inte vara en bra lösning heller. Man kan inte tillämpa kollektiv bestraffning bara för att några inte kan sköta sig!

Bitch slap, högljudd utskällning så alla runt omkring hör, sedan gå och säga till vakt eller bar-manager och de få gångerna det har hänt har snubben oftast blivit utslängd direkt
 
Jag vill säga att man nitar dem, men man är väldigt utsatt som tjej. Det är sånt jävla dilemma, man vill inte låta det undgå men samtidigt vill man inte förvärra det.

Nej, man tar helt enkelt och bytar kön. Enklaste vägen. :angel:
 
Jag utstrålar numer tillräckligt mycket surhet så råkar sällan ut för dylikt. Närmast är väl män som tror man behöver sällskap om man är två kvinnor.
Ålder är nog bästa faktorn, jag är utom Snyggzonen och risken att jag lappar till eller vrålar är överhängande.
 
Jag hade velat slå dem på käften men tyvärr har jag mest mått dåligt, blivit ledsen och nu undviker jag krogen helt.
 
Ta en stund och reflektera över termen "bitch slap" och vad den kan komma från och stå för.

Nu var ju inte val av ord det handlade om, frågan var varför en örfil skulle vara ok som svar på vad mannen gjort innan (se inlägget jag citerade)Varpå jag undrade varför en örfil skulle vara värre än en knytnäve, då ingen reagerade på det.
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 131
Senast: ebba85
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 740
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp