Lycanthrope
Trådstartare
Antagligen är ju inte min bruksnordsvensk dräktig (men hoppet lever tills jag ska göra UL!)..
Jag funderar isåfall på nästa år.
Det var 2 fina hingstar där hon var i år, billigt var det också men jag vet inte.. Det kändes inte riktigt rätt. Taggtrådshagar osv..., och en känsla bara.
Jag vill ju hemskt gärna betäcka henne nästa år.
Ska så fort jag ser brunst nästa år ordna bakteriprov och se så allt är bra.
Vill få iväg henne till en hingst tidigt, men vill inte lämna henne allt för långt bort.
Jag ska försöka få kontakt med någon i föreningen som har bra koll på stammar för att få tips om vad som kan passa just mitt sto.
Men jag tänkte höra om ni har några tips?
Jag vill inte ha någon (ful) isabell, utan en "riktig" nordsvensk
Gärna mörk i färgen men inte svart, vet att man inte kan beställa färger men man kan ju önska
Hon har fått beröm för sin exteriör men jag önskar en något kortare rygg, dock brukar väl bruksnordsvenskar ha ganska lång rygg. Hon är ändå välriden och ganska lätt att rida ihop.
Tanken är att visa henne med föl vid sidan.
Här kommer lite bilder, och tips mottages tacksamt!
Här är några år sedan, men hon är lite mer "fit"
Jag funderar isåfall på nästa år.
Det var 2 fina hingstar där hon var i år, billigt var det också men jag vet inte.. Det kändes inte riktigt rätt. Taggtrådshagar osv..., och en känsla bara.
Jag vill ju hemskt gärna betäcka henne nästa år.
Ska så fort jag ser brunst nästa år ordna bakteriprov och se så allt är bra.
Vill få iväg henne till en hingst tidigt, men vill inte lämna henne allt för långt bort.
Jag ska försöka få kontakt med någon i föreningen som har bra koll på stammar för att få tips om vad som kan passa just mitt sto.
Men jag tänkte höra om ni har några tips?
Jag vill inte ha någon (ful) isabell, utan en "riktig" nordsvensk
Gärna mörk i färgen men inte svart, vet att man inte kan beställa färger men man kan ju önska
Hon har fått beröm för sin exteriör men jag önskar en något kortare rygg, dock brukar väl bruksnordsvenskar ha ganska lång rygg. Hon är ändå välriden och ganska lätt att rida ihop.
Tanken är att visa henne med föl vid sidan.
Här kommer lite bilder, och tips mottages tacksamt!
Här är några år sedan, men hon är lite mer "fit"