Vad gör jag med passet?

Piek

Trådstartare
Osäker på vart tråden ska ligga så moderatorn får gärna flytta på den om den ligger fel.

För ett tag sen så fick jag lov att ta bort min häst. Nu när sorgen lagt sig så kom jag att tänka på att jag har ju fortfarande hennes pass kvar och ingen är på något sätt informerad om att hon är borta. Så nu undrar jag hur är det man ska göra?

Hästen var ett engelskt fullblod så jag antar att det är svensk galopp man vänder sig till på något vänster? Någon som har bättre koll?

saxat från https://www.svenskgalopp.se/hastfolk/artikel?name=fragor_och_svar_om_hastpass&defaultMenuId=true
Vad ska jag göra med passet när hästen dör?
När hästen avlider ska passet makuleras och hästen registreras som död i Svensk Galopps databas. Sänd in passet tillsammans med dödsdatum till Svensk Galopp, Hästsportens Hus, 161 89 Stockholm. Slaktas hästen på ett slakteri sköter slakteriet normalt den praktiska hanteringen. Använd blanketten uppe i högra hörnet,

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 696
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden