Vad gör jag åt sönder kliad man

N

Nova1

För ca ett år sedan så kliade min häst av sig manen under sommaren på grund av alla flygfä som bet honom på halsen. Men det har inte villat växa tillbaka så nu är han jätte tunn en bit på manen inte så snyggt heller med glest man. Problem blir det när man ska göra knoppar i manen det är jätte svårt,himla svårt å knoppa manen när det inte finns så mycket man att göra knoppar med.

Så nu undrar jag om det finns något sett å få manen växa ut igen eller är det helt kört?
Eller finns det någon annan lösning på hur man kan göra. Det är inte så kul när man ska tävla å manen inte är snygg.

Snälla hjälp mig!
Jag är öppen för förslag :)

Sv: Vad gör jag åt sönder kliad man

Insektsmedel är det viktigaste för din häst, den kliar inte av sig manen utan anledning..

Sen hur det går att få manen tbx kan jag inte svara på..

Det tar tid för manen att växa ut igen, ungefär som om man själv klippt stubb. Prova att massera in Killitch så kliar den inte av sig mer i alla fall!

Insektsmedel har jag redan på honom tar det på varje dag å flugtäcke har han med på sig. Å eksem har han aldrig haft så inte därför han kliade av sig manen förra sommaren. Så det är inte det jag vill ha hälpt med utan hur man får tillbaka manen ller om det finns någon annan lösning vad man ska göra åt manen.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 382
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 611
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig haft möjlighet att ha en egen häst. Jag har dock drömt om det sen jag var pytteliten. Jag har ridit på ridskola, åkt på...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka