Sv: Vad gör era Fälttävlans hästar på vintern?
Gammelgubben fick vila efter Bad Segeberg (med vila menar jag att han blev riden varannan dag, skritt eller ut i skogen eller 10 min dressyr på banan) och sen tränade jag lite sista veckan i nov igen och så gick han en 120 i början av december
efter det hade han "vila" igen och jag har precis börjat rida honom ordentligt, tanken är att han ska gå färre tävlingar på högre nivå iår, börjar med nån hopptävling i mars och nån *-ig terrängritt i april och sen ska han gå *-ig och så får vi se vart det leder, hoppas han går stadigt nog för **-ig...
Jag rider just nu mest en skrittrunda och sedan dressyr och lösgörande arbete hemma efteråt eller bara en uteritt, han behöver inte börja hoppa än på ett tag, har ledigt ungefär 1 gång per vecka...
Lillkillen är precis inköpt och har tränats för fullt i december, uppbyggnadsmässigt med mkt longering och uteritter och lätt markarbete, har precis börjat kräva lite mer av honom och han ska väl förhoppningsvis börja med ngra 110 i februari, mars och sedan gå lättklass terrängritter och dressyr, målet är ngra bra lättklass ft och kanske även ngra *-iga terängritter (han är 6 år iår)...
Honom rider jag ut på, jobbar hemma och rider över cavalettin varje dag i stort sett så han ska slappna av och se det som en del i dagliga arbetet och longerar ibland som omväxling, hoppar nån gång per vecka men aldrig högt eller mkt, också ledig ungefär 1 gång per vecka...
Dressyr och hoppträningarna för tränare drar igång nästa vecka och då rider jag mest lillkillen på hopptimmarna och gammelgubben på dressyrtimmarna innan vi flyttar träningarna till vår anläggning i sommar och jag kan rida båda