Jag bor på en åker, men inte tillräckligt off eller bra för att känna att jag vill bo där om det blir krig.
Beroende på åverkan på landet i sig så har jag svårt att se att jag vill bo kvar i Sverige och inte fly utomlands/ till släktingar.
Har liksom noll intresse (gud vad detta låter förnämt) att leva utan el, i rädsla och bara för överlevnaden skull.
Så jag vill ha möjlighet att klara mig om SHTF men inte en längre tid.
Med det sagt, de djur som går att överlämna får bli mat åt någon annan som fåren och hönsen.
De mindre hästarna hade gått att bruka med och vintrarna är milda nog att de hade överlevt om de blev släppta fritt. De två äldre och större hästarna klarar sig inte utan specialbeslag osv.
Två av tre katter hade fått tas bort pga ålderdom och krämpor, då känns det fel att lämna den andra katten själv även om han är en jäkel på att jaga så blir han inte yngre.
Hunden är så liten att hon går att stoppa i en ryggsäck och jag har svårt att tro att jag lämnar henne om jag absolut inte måste.
Spränger dem inte bron till Danmark finns det ingen anledning till varför hon inte skulle få följa med.
Tanken är att köpa en bult att ha för nödslakt, inte för ev. krig utan om det behövs för fårens skull. Men då har jag möjlighet för avlivning hemma om det behövs. Sen vet man inte hur det känns när man väl står där.