Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hatar lönn.... försökt döda 5 stycken nu. Tror dom försöker utrota all annan växtlighet för i våras var det ingen djungel i slänten ner till ån.... nu var det meter höga lönnar överallt!
 
Glyfosat (Ecoplug/Roundup). Enda som hjälper. Tyvärr ska man ju inte använda det nära vatten.

Nä och vi har tomt mot en å så allt sånt går bort. Har använt ogräs ättika men det hjälper bara i 2 veckor sedan växer skiten upp igen.

Det är lönn och hallon:devil: överallt på tomten och jag är redigt less på dom för jag orkar inte gräva upp rötterna för hand.
 
Jobbat. Nu ska jag ta fikapaus och sen får vi se om jag ska göra nått vettigt eller nått annat. Tänkte fixa logen/festvåningen så det inte blir panik med tid dit sen. Dekorera är kul men städa är sådär halvskojjigt faktiskt :cautious:
 
Vi fångade in lite snäckor oxå
20180624_143325.jpg
 
Kör en avkalkning på kaffebryggaren (fick en påminnelse här i tråden för inte länge sedan, vem det nu var? :o och nu blir det faktiskt gjort här med) och inväntar travet, samtidigt som jag ler stort över Panamas mål och reaktionerna på målet :bow::heart
 
Här har det varit åska med lite skurar. Totalt sett medräknat tidigare regn i veckan har det kommit 9 mm med det som kom idag. :)Behövs. Så torrt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 899
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
12 646
Senast: Enya
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
555
Senast: Tonto
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 103
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp