Vad gör man en regning semesterdag?

Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan.

I dag ska det regna hela dagen och jag började fundera på vad man egentligen gör på en regnig semester?

Jag har en bok jag ska försöka läsa och kanske kan baka för att ha fika i frysen att bjuda på när jag får främmande. Jag har tänkt måla om i ett rum i stugan men då behöver jag köpa grejer för att kunna börja med underarbetet.

Vad gör ni på regniga semesterdagar? Planerar ni i förväg så att ni kan dra igång inomhus projekt?

Hela min semester regnade bort förra året. Hade bara sol på kvällen fredagen när jag gick hem, och söndagskvällen sista dagen. Jag gjorde en att göra lista med mer "tråkiga sysslor" som jag betade av första veckan, såsom rensa ett skåp, måla gästrummet. Roligare saker var museum, spelkvällar, skriva på mina böcker och lägga en patiens med kort. Men sen var det också saker som jag aldrig gjort förut men ville testa. Som att sitta i en bil eller på en balkong under skyfall och läsa, ha vattenkrig i skyfall (varför inte liksom? :bump: ), baka nya recept, promenera i skogen i spöregn. Man blev blöt, men det var tanken :)
 
Har regnar det ju inte och ar kallt, daremot ar det for varmt for att gora nagot ute efter 10-tiden pa morgonen. Jag haller just pa att stada alla skap och lador i koket - med ljudbok i oronen. Kvar pa listan ar att roja ur garderober och stada garaget ordentligt.

Det ar dock for varmt for att ha ugnen i gang (det blir dyrt att kora ACn sa det blir kallt nog for att ha ugnen och spisen pa i timmar sa vi kor en innomhus temperatur av 25-28*C pa dagarna) och for varmt for att sticka, men ...

Emellan alla stadgrejor sa har jag lagat nagra grejor till barnbarnen (jag fick tra om symaskinen 5 ganger pa mindre an tva timmar :cautious:), jag har ritat av en sommarklanning till mig, da jag hittat flera meter lampligt tyg av olika modeller for under 50 kronor tanker jag nu sy flera svala somriga klanningar, det blir nog nagra t-skjortor ocksa. Kanske ett par klanningar till sondottern ocksa.

Jag alskar att inte jobba sa har 3 veckor efter sista arbetsdagen fore sommaren. 😎 Dock lar det vara helt fardigstadat nar skolorna borjar igen sa jag langtar efter att jobba igen.:p
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 311
Senast: Imna
·
Övr. Barn Jag funderade på att ta frågan i höst 2018-tråden, men tänker att frågan är så pass allmän att den passar bättre i en egen tråd. Jag...
Svar
4
· Visningar
2 306
Senast: Okeydokey
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp