Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Legat i frysen? Känner att jag missat något! :o Är det något man normalt gör med kläder? :laugh:

Haha! Jag slänger in nyköpta textilier och kläder i frysen i nån vecka om jag inte har möjlighet att tvätta och tumla typ samma dag som jag får hem dem.

Jag är inte helt knäpp, bara "lite skadad" när det gäller skadedjur efter problem med klädesmal och även en liten visit av pälsänger (enligt Anticimex är det vanligt i äldre fastigheter och jag bor just i ett äldre lägenhetshus). Så ja, jag gör helt enkelt vad jag kan för att förebygga att små textilätare flyttar in.

Jag förvarar inte heller kläderna i garderober längre, utan tättslutande plastlådor. Och frös in de fårskinnsfodrade kängorna innan de lades undan för säsongen. Och dammsuger skorna som står framme när jag dammsuger hemma :D .
 
Senast ändrad:
Suttit på hästryggen idag, förvisso bara skrittat hästarna till bete, de va så coola å trygga hela vägen dit. Kan dock inte säga detsamma när vi sen släppte dom samtidigt, det var många hästar som bara var intresserade av att stoppa näsan direkt i backen och käka, men några satte igång hela flocken och sen bar det av i galopp. 😅

MEåPärlan.jpg
 
Haha! Jag slänger in nyköpta textilier och kläder i frysen i nån vecka om jag inte har möjlighet att tvätta och tumla typ samma dag som jag får hem dem.

Jag är inte helt knäpp, bara "lite skadad" när det gäller skadedjur efter problem med klädesmal och även en liten visit av pälsänger (enligt Anticimex är det vanligt i äldre fastigheter och jag bor just i ett äldre lägenhetshus). Så ja, jag gör helt enkelt vad jag kan för att förebygga att små textilätare flyttar in.

Jag förvarar inte heller kläderna i garderober längre, utan tättslutande plastlådor. Och frös in de fårskinnsfodrade kängorna innan de lades undan för säsongen. Och dammsuger skorna som står framme när jag dammsuger hemma :D .
Jag gör samma sak, har ofta något av textil i frysen, speciellt vår och höst.
 
På väg hem från min och russets examen. Först dressyr lektion på morgonen, sen centrerad ridning på kvällen.
Fick beröm för att jag sitter bra rätt upp och ner och inte stör hästen? Är typ det jag alltid tyckt jag är helt värdelös på :o

Lilla russet var en stjärna under de första tio minuterna, sen kom ponnyn fram :devil: på det stora hela massa aha upplevelser, och vi löste de "problem" jag stött på.
Nu ska russet få vila från jobbet 2-3 veckor :) Är jättenöjd med hur långt vi kommit på så kort tid.
 
En trevlig kväll med en gammal stallkompis 😀. Fick en så söt blomgrupp och lavendeln doftar ju så gott 😍. Efter husesyn och fika for vi bort till stallet så hon skulle få se hur vi har det 😀. Hon har ju inte träffat pållan sen flytten (då en unghäst, nu färdigväxt och vuxen) och så tog vi den lilla svängen ner till sjön 😍. (Hon fick rida och jag promenixade). Snart dags för en dusch och krypa ner i renbäddad säng 😍.
 
Menar det! Det kan ju bli såhär, att man ÄNTLIGEN hittar en Needle & Thread klänning på värsta rean och så har alla andra hittat den innan :( Står att man ska köpa en storlek större då den är liten i storleken, funkar det med 2 storlekar större tro 😅

Annars tips till er med storlek 42 (jag skulle kunna köpa precis alla deras klänningar, älskar dem)
https://www.zalando.se/needle-and-t...cocktailklaenning-offwhite-nt521c07x-a11.html

Går alltid att sy in! ;)
 
Ligger i sängen men är egentligen inte alls sov-trött utan bara "trött i huvudet" :meh:
Samtidigt vill jag att det ska bli morgon snart så jag kan kicka igång dagen och göra massa saker. Och det bästa sättet att snabbt få morgon är ju som bekant att sova, men det vill jag ju inte :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
82 937
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 146
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 121
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp