Vad gör vi? Del CCIII

Ska packa klart alla flyttlådor så självklart har jag vare på gigantisk hästloppis med stallgänget (ponnybarn som vill köpa Schabrak för DYRA pengar) sen gått långpromenad med ett ridande ponnybarn. Efter det fika mot stallväggen.. sååå nu är jag hemma. Vad mer kan ja hitta på för att slippa packa. :laugh:
 
När jag var i Liljeholmen igår så såg jag att KFC har öppnat där. Funderar på att gå dit någon dag. Senast jag åt på KFC var jag 12 år och vi besökte familj i Kanada. Då minns jag det som himmelsk gott.

Är det någon som ätit på KFC i Sverige?
 
Jag ligger på stranden i Alicante och sippar på en Mohito. Kompisen ligger bredvid. Min familyman/kärlek är i och badar med barnen. 19-åringen aka. Vampyren ligger hemma i lägenheten och kommer ut lagom till middagen när det skymmer.
Så skönt att fly vardagen under några dygn.
 
När jag var i Liljeholmen igår så såg jag att KFC har öppnat där. Funderar på att gå dit någon dag. Senast jag åt på KFC var jag 12 år och vi besökte familj i Kanada. Då minns jag det som himmelsk gott.

Är det någon som ätit på KFC i Sverige?

Vi testade när vi åkte förbi Örebro och vi tyckte det var totalt värdelöst. Kul att ha testat men inget någon av oss känner att vi behöver göra igen. Vi gör egen friterad kyckling som är godare...

Det enda snabbmatsstället vi tycker är ok är Chop-Chop, helt ärligt.
 
Vi testade när vi åkte förbi Örebro och vi tyckte det var totalt värdelöst. Kul att ha testat men inget någon av oss känner att vi behöver göra igen. Vi gör egen friterad kyckling som är godare...

Det enda snabbmatsstället vi tycker är ok är Chop-Chop, helt ärligt.
Jag gör också godare friterad kyckling, men tycker ändå det är helt okej med en bucket med kyckling, dippsås och corn on the cob. Men visst, himmelskt gott är en överdrift.

Jag tycker Brödernas är hyfsade också som snabbmatsställe.
 
Jag har bakat en rulltårta. En saffransrulltårta! Tredje gången i mitt liv, andra gången sedan hemkunskapslektionerna i högstadiet. Förra försöket var någon månad sedan och då var kakan orullbar.... tror faktiskt den blev bra nu! Tror till och med jag lyckades baka en ok rulltårta, kanske till och med god?! Har inte smakat ännu :D Smörkrämen innehåller vit choklad och philadelphiaost.

Nu ska jag göra tonfiskröra åt min mage :)
 
Var så trött på att få göra ingenting. Särskilt med sol och fint ute. Så jag gick i slowmotion med hundarna till sjön och satt på bryggan medans de lekte. Så mysigt! 😍
Nu har vi däckat i soffan.
Sekunden då man får nog av sin jobbiga lillasyster:
IMG_0452.jpeg
 
Jag har bakat en rulltårta. En saffransrulltårta! Tredje gången i mitt liv, andra gången sedan hemkunskapslektionerna i högstadiet. Förra försöket var någon månad sedan och då var kakan orullbar.... tror faktiskt den blev bra nu! Tror till och med jag lyckades baka en ok rulltårta, kanske till och med god?! Har inte smakat ännu :D Smörkrämen innehåller vit choklad och philadelphiaost.

Nu ska jag göra tonfiskröra åt min mage :)
Wow. Rulltårta är något jag bara inte kan lyckas med, så... imponerad 👍.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 424
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 776
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp