Vad gör vi? Del CCIII

Kom hem efter ridläger igår. Hoppade stora terrängbanan! Jag som inte hoppat ett terränghinder på 20år 🤣 men ”det blir nog kul!”

Och det blev det ju. Men jösses adrenalinet.
Idag är sjukdag eftersom min kropp efter den ansträngningen sa ifrån att den behöver rota ut förkylningen helt. Avanmäld från ridlektion ikväll också tyvärr, tröstar mig med stora mängder snacks..
 
Jag blir tokig. Pratade med växeln på Östra. Ingen med mosters namn eller personnummer är inlagd. Pratade med 112 igen och förklarade läget. Problemet är att jag vet inte om de kan kontakta mig om de inte får tag på moster! Gah här sitter jag i Stockholm och kan inte göra något! Tips? Råd?
 
Jag blir tokig. Pratade med växeln på Östra. Ingen med mosters namn eller personnummer är inlagd. Pratade med 112 igen och förklarade läget. Problemet är att jag vet inte om de kan kontakta mig om de inte får tag på moster! Gah här sitter jag i Stockholm och kan inte göra något! Tips? Råd?
Har ni någon annan anhörig i Gbg? Någon vän till henne som du vet om?
Bor hon i hyresrätt, BR eller hus? Kan man ringa hyresvärd, styrelse eller granne?

Det är hemskt när man befinner sig på fel plats :(
 
Jag blir tokig. Pratade med växeln på Östra. Ingen med mosters namn eller personnummer är inlagd. Pratade med 112 igen och förklarade läget. Problemet är att jag vet inte om de kan kontakta mig om de inte får tag på moster! Gah här sitter jag i Stockholm och kan inte göra något! Tips? Råd?

Vet du om de kollade bara Östra eller hela SU? Ibland hamnar man inte riktigt där man tror, om det inte gäller specifika sjukdomar som bara hanteras på ett ställe.

Jag bor 10 min promenad från Sahlgrenska, men har blivit skickad till både Östra och Mölndals sjukhus.
 
Tror jag stressat lite för mycket på sista tiden, för idag när jag vilat pga febern så börjar jag kunna andas normalt igen. Slappna av. Inte slappnat av något sedan skolan körde igång för typ två och en halv månad sedan.
Jag är inte så bra på stresshantering, så måste nog börja slappna av mer om jag ska klara det här året.
 
Stor suck av lättnad. Jag hade redan ringt en till ambulans till moster när hon ringde och berättade att hon varit på VC på morgonen och sedan gått och handlat. Hon har tagit en massa blodprover men inte röntgas. Hon skulle ringa läkaren på vc och be om en remiss till röntgen. Hon lät som sig själv. Läkaren hade ordinerat fysio och alvedon men det vägrar hon naturligtvis att ta.

Jaja, är mest bara glad att min mardrömsscenario att hon låg ensam på golvet och dog inte är verklighet. @kma av olika anledningar så har hon inte någon kontakt med släktingarna som bor i Göteborg och andra utvägar fungerar inte av olika anledningar. Det är därför jag känner mig så hjälplös.

Moster lovade att ringa mig ikväll vid sju för att checka av att hon inte plötsligt mår sämre. Det verkar dock inte vara lika akut som jag fick intrycket av i går kväll.
 
Stor suck av lättnad. Jag hade redan ringt en till ambulans till moster när hon ringde och berättade att hon varit på VC på morgonen och sedan gått och handlat. Hon har tagit en massa blodprover men inte röntgas. Hon skulle ringa läkaren på vc och be om en remiss till röntgen. Hon lät som sig själv. Läkaren hade ordinerat fysio och alvedon men det vägrar hon naturligtvis att ta.

Jaja, är mest bara glad att min mardrömsscenario att hon låg ensam på golvet och dog inte är verklighet. @kma av olika anledningar så har hon inte någon kontakt med släktingarna som bor i Göteborg och andra utvägar fungerar inte av olika anledningar. Det är därför jag känner mig så hjälplös.

Moster lovade att ringa mig ikväll vid sju för att checka av att hon inte plötsligt mår sämre. Det verkar dock inte vara lika akut som jag fick intrycket av i går kväll.
Då förstår jag verkligen att du känner dig extra hjälplös :heart
 
Var så trött på morgonen på jobbet. Så brukar jag inte känna.
Men hade en bra dag sen.
Var tvungen att handla lite efter jobbet.
Sen joggade jag 4 km och nu sitter jag i soffan och äter kvällsmacka och dricker kaffe. Måste hålla mig vaken till strax före 21 när min kompis häst ska starta.
 
Tittar på utsikten och förundras över alla årstider
IMG_20240930_180926789_HDR.jpg
 
Två maskin tvätt klara, väntar nu på de sista två. Så skönt att ha tillgång till en stor tvättstuga ibland! Sitter nu på sofflocket och försöker beställa byxor. Hatar att köpa byxor... Har inte hittat några snygga (eller några som passar) på Lindex och KappAhl. På Åhléns provade jag två par i samma storlek som de paret jag hade på mig, de gick inte ens över höfterna. Nämnde jag att jag hatar att köpa byxor?!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 401
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 772
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp