Vad gör vi? Del CCIII

Under min sjukskrivning så har jag tyvärr ökat i vikt. De kläder som passar ligger i tvätten nu. Och nu har jag fortfarande ingen tvättmaskin. Min hyresvärd var in och försökte fixa vattnet i köket. Diskmaskinen läcker. Nu har hyresvärden bytt ut den trasiga varmvattenberedaren men eftersom Diskmaskinen läcker så har jag fortfarande inget vatten I köket.

Flytta aldrig till Tyskland om du är fattig...
 
Nu har moster pratat till mig i en dryg timme. Hon har uppenbarligen ont men det verkar inte vara så allvarligt att det krävs ambulans och inläggning. Särskilt som hon gått två gånger till VC och varit och handlat. Min killgissning är att det inte är en spricka utan något som ryggskott eftersom det krasade till i kroppen när hon lyfte en tung vattenhink.

Jag bad henne ringa mig imorgon klockan åtta för att kolla att hon mår bra, vilket hon skulle göra med stor förtjusning. Vet inte hur länge jag riktigt orkar med tät kontakt med henne. Nu ska jag äta försenad middag. Fläskkarré med tomatsallad :d
 
Två maskin tvätt klara, väntar nu på de sista två. Så skönt att ha tillgång till en stor tvättstuga ibland! Sitter nu på sofflocket och försöker beställa byxor. Hatar att köpa byxor... Har inte hittat några snygga (eller några som passar) på Lindex och KappAhl. På Åhléns provade jag två par i samma storlek som de paret jag hade på mig, de gick inte ens över höfterna. Nämnde jag att jag hatar att köpa byxor?!
Åh jag förstår dig. Byxor är hemska att köpa.
 
Idag förstod jag varför det stundtals är så blött på mitt badrumsgolv.
1727724525836.png

Det blev till att leka rörmokare. Tur jag hade köpt ett nytt vattenlås.
 
Det gick bra med orken att köra fram och tillbaka till parkouren.

Köpte Nuggets på Max på vägen hem men det gick inte alls, det brände som eld i munnen. Eller som en riktigt vidrig halsbränna.
Men i munnen. Som tur är hade barnet köpt små drickyoghurt som lindrade helt fantastiskt.

Men inga mer Nuggets i år då. 🙈😳
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 401
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 772
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp