Vad gör vi? Del CCII

Jag segar mig igenom dagen. Har fått ut en tvätt i sol och blåst och tagit hand hästarna, annars mest vilat på soffan. Får se om jag orkar släktforska en stund, eller läsa lite.
 
Blir en låång jobbdag idag. Att den nu är extra lugn gör ju inte saken bättre.
Sent jobb igår. Och så direkt hit utan att vara hemma emellan nu på morgonen.:angel: Om circus 2 h kan jag iaf åka hem och sova några timmar på soffan. Men ska försöka göra något mer givande och somna tidigt ikväll istället. Får se hur det går...😅
 
Borde klä på mig och pallra mig iväg till affären, men det är inget akut så jag går nog imorgon. Om jag kan diska är det stor nog.
 
När jag kom hem från stallet står det två män i skjortor och slippa utanför porten. Jag anar såklart oråd då det inte är en vanlig syn i området. När jag öppnar för att gå in så skyndar sig ena mannen in efter mig och håller uppe dörren och frågar om det är okej att han följer med.

Jag tror direkt att han ska in till grannen och köpa droger så jag säger nej och att jag bara släpper in de som bor i huset.
Då sträcker karln fram en broschyr och frågar om jag är intresserad av en gratis bibelkurs.

Jag svarar lite förvånat men bestämt "Nej, gud nej, absolut inte." och mannen frågar då om jag är säker och jag svarar "Herregud, självklart är jag säker, gud ja."
Har nog aldrig lyckats fått in så många av ordet gud omedvetet i två meningar innan. Haha.
 
Åt en ganska oaptitlig lunch :down:
Blev seg efter promenad och dusch och inte gjort många knop sedan dess. Ska nog ta mig lite kaffe och bulle och se om jag får ny energi.
 
Det var jobbigare än jag mindes, men vi klarade det 🦵🏻
IMG_1902.jpeg
 
Blev yr igen, dunkade i lite väggar och höll på att trilla. Ett tag i sängen hjälpte och nu har jag diskat, halleluja. För att fortsätta på det teologiska temat. :D

Katten kränkt. Eftersom hon fick mat tidigt anser hon att hon ska få middag tidigt. Nej säger hennes elaka slav. Så hon slog till mig på vristen och bet mig 😾
 
Japp norrköping kallas för det.

Peking är ett smeknamn på hela staden Norrköping. Det sägs att det härrör från en föreläsning som den världsberömde upptäcktsresanden Sven Hedin gjorde på läroverket i staden. Då konstaterade han att Peking betyder “Norra Staden” på kinesiska, något som läroverkseleverna snappade upp och började använda. Från Wikipedia
 
I gar var over en tredjedel av chaufforerna sjuka. Antingen flue eller covid sa nu ar vi tillbaka till att ha mask pa jobbet for att forsoka halla resten friska. Jag ar frisk som en notkarna, bara trott da jag aterigen har for laga potassium varden, jag har ett par hund tranings klasser pa sondag, men annat an det tanker jag bara leka med mina hundar och ta det lungt och vila. Jag har bokat in vaccination for bade Covid och flue nasta vecka sa det galler att halla sig frisk nu.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 094
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 367
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 182
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp