Vad gör vi? Del CCII

Upptäckte precis att vi visst har värme i elementen nu!

Vet inte men tycker det känns något överdrivet. Det är enligt väderprognosen ca 7 grader ute på nätterna, och nästan 20 grader på dagarna. Vi har precis slutat ha vädringsfönstren öppna dygnet runt, men det är ju knappast som att det varit kallt hemma.
Jag klickade igång luftvärmepumpen i morse. Vi har haft nollgradigt i natt så bara 17,4 grader i huset. Kändes lite fuktigt och rått.
 
Det sista på snuvan är segt. Men får vara tacksam att det är det lilla och att jag inte alls är allmänpåverkad. Många är sjuka nu.
6 grader ute men det stiger rätt snabbt så jag hoppas på 10 innan jag snörar på mig löparskorna.
Sen blir det kycklinglasagne hos mamma och pappa och med syrran och syskonbarnet. Den sistnämnda går på gymnasium på annan ort så hon är inte hemma i morgon när jag fyller år så vi firar lite idag.

Till veckan på torsdag ska jag till tandhygienist för första gången sen innan pandemin. Beställde en tid själv då jag inte har blivit kallad. Med tanke på att jag har jättesvårt för tandläkare så var det ngr riktiga vuxenpoäng.
Fre-sön är det marknad. Det är en helg när folk kommer ”hem”.

Helgen går alldeles för fort.
 
Trodde knappt mina ögon när hundarna till slut tyckte det var dags att gå ut, klockan var 08:30! Känns som vi alla håller på landa lite? Min hjärna känns inte som den helt förvirrat springer ett kvarter efter utan hittat tillbaka till huvudet, jag hittar bättre ute när jag är ute och kör och det har blivit svalare så jag kokar inte bort längre trots att jag har korsdrag i lägenheten.

Hundarna får följa med till stallet igen för en promenad. Såg massor med fina lingon igår men har ingen plockare, undrar om jag orkar plocka för hand i en påse? 🤔
 
Unnat mig en lång sovmorgon och morgonsurf i sängen, nu frukost i soffan. Skulle egentligen åkt till Ikea för köksplaneringsmöte idag men avbokade. Jag är helt slut efter en vecka med mycket jobb, stall och kalas för dottern. Idag blir det inga måsten alls!
 
Knäet är stelt som sjutton trots övningar.
Men nu dricker jag kaffe och njuter av söndag.
Måste dock till affären för att komplettera lite
 
Produktiv morgon
har haft tvättstugan förutom veckans klädskörd
även tvättat handdukar och lakan
städat badrummet
dammat och dammsugit hela lägenheten
lagat köttfärssås
gjort treveckors sallad
preppat grönsaker för kycklinggryta
diskat

Pausar nu en stund i soffan sedan tänkte jag ge mig ut på en liten shoppingrunda, behöver byta ett par skor samt köpa mig en liten brödrost.
 
Sju grader stannade det vid när jag snörade på mig skorna. Men så härlig luft.
8 km på hyfsat lätta ben.
Nu gokaffe under tiden som jag väntar på att en maskin ska bli klar.
IMG_0607.jpeg
 
Var och handlade innan. Glömde sätta tillbaka självscanningshandtaget när jag skulle betala, det funkade givetvis inte och jag fattade noll. Klantigt :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 089
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 358
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 175
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 737
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp